OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
IT-enheten har det operativa och strategiska ansvaret för myndighetens IT och telefoni, med syfte att användare ska ha tillgång till en ändamålsenlig infrastruktur och att myndighetens verksamhet stöds på ett tillfredsställande sätt. Enheten består idag av sju personer och är ansvarig beställarorganisation mot extern leverantör av drift- och support, till exempel servicedesk, drift av webbplatser och system. IT-enheten agerar också projektledare och ansvarar för licenshantering och systemförvaltning mm.
Om jobbet
Du kommer att arbeta med systemförvaltning av ett flertal system, vilket innebär bland annat kravställning, planering, att genomföra och testa förbättringar av system, utveckla rutiner samt avtalshantering. I arbetet ingår kontakter med externa konsulter och systemleverantörer, driftsfrågor, certifikatshantering samt felsökning och felavhjälpning i de system du förvaltar. Du kommer att ansvara för att systemen fungerar optimalt samt för ev. konfiguration. Dokumentation är en annan viktig uppgift. I arbetet kan det ingå att delta i utvecklings- och införandeprojekt gällande ny funktionalitet samt att delta i övrigt förekommande arbete på enheten.
Din profil
Du har relevant universitets-/högskoleutbildning och gärna erfarenhet av systemförvaltning. Det är meriterande om du har erfarenhet av ekonomisystem, programmering, kundkontakter, projektarbete/projektledning och arbete som IT-konsult. Du har god analytisk förmåga och har lätt att se samband och konsekvenser. Du tycker om att dela med dig av kunskap och erfarenhet och att pröva nya vägar och gör det med helhetssyn på verksamheten och med fokus på uppdrag och resultat. Du är självständig och har ett eget driv, är noggrann, strukturerad, har god förmåga att kommunicera och samarbeta samt är lyhörd för verksamhetens behov. Du är serviceinriktad och trivs med att arbeta i ett varierat tempo. Självklart bemöter du andra med prestigelöshet, respekt och omtanke. Vi strävar efter en arbetsplats där medarbetarnas olikheter berikar verksamheten.
Anställningen
Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.
Tillträde enligt överenskommelse. Tjänstgöringsort är Karlstad.
Vi erbjuder möjlighet att träffa överenskommelse att arbeta delvis på distans.
Aktuellt arbetstidsavtal: förtroendearbetstid.
Vill du få mer information?
Mer information om anställningen får du av enhetschef Susanne Edman.
Fackliga representanter är Maria Lindstedt för OFR vid Konsumentverket och Anna Gunnarsson för Saco–S-föreningen vid Konsumentverket. Du når samtliga genom att ringa vår växel på telefonnummer 0771-42 33 00.
Din ansökan
Det är viktigt att du i din ansökan anger dnr. HR 2022/32.
Välkommen med din ansökan senast den 12 januari 2023.
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia Tisell
Jan Nyquist
0771-42 33 00
Katja Stjernlöf
0771-42 33 00
Cecilia Tisell
0771-42 33 00
Mikael Schmidt
0771-42 33 00
Jan Nyquist och Gabriella Fenger-Krog
0771-42 33 00
Peter Vikström
0771-42 33 00
Cathrin Lundqvist
0771-42 33 00
Jan Nyquist och Mikael Schmidt
0771-42 33 00
Susanne Edman
0771-42 33 00