Systemförvaltare

Systemförvaltare

Arbetsbeskrivning

Vi utvecklar nu vårt nya affärssystem i Dynamics 365 och söker nu en systemförvaltare för detta. Arbetet innebär att stödja verksamheten med utveckling och förvaltning av systemstöd kopplat till vår drift.

Då vi har verksamhet över hela landet är vi flexibla när det gäller placeringsort.

Om jobbet

I rollen som systemförvaltare är du expert på implementering av projekt och ser till så att mjukvarulösningarna designas, utvecklas och implementeras utefter verksamhetens affärsbehov. Detta gör du genom löpande styrning och teknisk support samtidigt som du också stöttar med planering, design och uppgradering av CRM och ERP lösningar.

Rollen omfattar ansvar för tekniska lösningar och arkitektur i en eller flera leveranser av Dynamics 365. Vilket bl.a omfattar:

- Analysera krav, design och teknisk lösning för att uppfylla affärsmål, mål och krav i linje med arkitektoniska standarder.
- Ger teknisk input för att skapa funktionsspecifikationer när anpassningar eller tillägg på Microsoft Dynamics 365 när så behövs.
- Ger stöd och expertis om utvecklingsteknik och miljöer.
- Testframtagning i överensstämmelse med etablerade standarder.
- Deltar i system- och acceptanstester.
- Ger arbetsberäkningar som gör det möjligt att prioritera och genomföra uppdrag.

Om dig

Vi tror att du har relativt färsk eftergymnasial utbildning och har arbetat några år i en affärsdriven organisation. Vidare har du erfarenhet av Dynamics 365, DevOps for usercase, både vad gäller utveckling och beställning samt förvaltning i Dynamics 365, Power Plattform och tillhörande produkter inom Microsoft suiten. Det är ett plus om du har erfarenhet av att ta fram business case för verksamheten och att ge uppdrag för utvecklare samt hålla ihop leverans till deploy.

I rollen som systemförvaltare hos oss är du ett stöd till verksamheten vilket ställer krav på god samarbetsförmåga och det är viktigt att du är lyhörd och har lätt för att kommunicera på ett pedagogiskt sätt på alla nivåer i organisationen. Du kommer att arbeta agilt och har en naturlig fallenhet för problemlösning samtidigt som du behåller fokus på de långsiktiga strategierna och ser möjligheter och kopplingar mellan system och arbetsprocesser.

Resor förekommer i tjänsten.

Kontakt:

Caroline Karlsson

HR Partner

072 533 63 61

caroline.karlsson@lambertsson.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Claes Jakobsson, Regionchef
0709-76 74 75
Ola Olsén, Depåchef
0709-76 74 76
Mikael Lindh
040-945208

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lambertsson Kran AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 mars 2023
  • Ansök senast: 16 mars 2023

Besöksadress

Östra Lindomevägen 50
None

Postadress

Östra Lindomevägen 50
Lindome, 43734

Liknande jobb