OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en systemförvaltare till en av Nordens ledande aktörer inom fastighetsförvaltning.
I rollen som tjänsteområdesansvarig inom systemförvaltning leder du det taktiska arbetet för tjänsteområdet i samverkan med verksamheten. Du jobbar som förvaltningsledare för ditt område och som projektledare för utvecklingsaktiviteter.
Du kommer att vara mycket aktiv i att driva det dagliga arbetet framåt med stort fokus på leverans och uppföljning av prioriterade förvaltningsaktiviteter mot beslutad budget.
Du ingår i gruppen systemförvaltning och jobbar nära och i team med övriga tjänsteområdesansvariga och tjänsteansvariga.
Tjänsten börjar som ett konsultuppdrag men tanken är att anställningen senare ska gå över till kunden.
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.
Arbetsuppgifter
I din roll säkerställer du den totala IT-leveransen till företagets kärn- och stödprocesser som innefattar följande:
- Ansvara för att säkerställa leveransen inom tjänsteområdet
- Koordinera större aktiviteter inom tjänsteområdet.
- Stötta tjänsteansvariga i vidareutveckling och förvaltning av IT-tjänster inom ditt tjänsteområde
- Livscykelhantera system och applikationer som ingår i IT-tjänsterna ovan, i enlighet med beslutad målarkitektur
- Bidra till förändringsresan att lyfta system till molnet
- Samverka med leverantörer
- Ha ett aggregerat budgetansvar inom tjänsteområdet
Din profil och kvalifikationen
Vi söker dig som har en mycket hög leveransförmåga med ett härligt driv att vilja skapa skillnad och bygga vidare på högpresterande team. Du har en akademisk utbildning inom relevant område eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
En framgångsrik erfarenhet av liknande befattning med ansvar för systemförvaltning och kunskap om systemutveckling behövs, med minst 3 års arbetslivserfarenhet inom liknande uppdrag. Du har dessutom erfarenhet av en hybrid IT-miljö bestående av både on-prem, SaaS samt PaaS tjänster och du är sedan tidigare van att arbeta agilt och leverera och koordinera verksamhet utifrån fastslagen budget.
Du har erfarenhet av projektledning och att leda team är en fördel, liksom erfarenhet av att jobba på verksamhetssidan inom något av våra tjänsteområden. Vi ser gärna att du har dokumenterad erfarenhet av budget och ekonomistyrning.
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Känner du att det här är du? Välkommen att söka in till oss!
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Adis Redzic på tfn: 0734-159372 eller adis.redzic@centric.eu.
Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229