Systemförvaltare

Systemförvaltare

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation Är du en självgående och nyfiken systemförvaltare som vill göra skillnad i en mellanstor organisation? Vill du arbeta i en dynamisk och stimulerande miljö? Passa då på att söka tjänsten som Systemförvaltare till Qstar i Norrköping!
Qstar är en helomfattande bränsleleverantör, med ett ben vardera för direktleveranser och tankstationer, med ett antal mindre butiker samt smörjmedel- och pelletsförsäljning. Med 320 tankstationer och över 40 000 direktleveranskunder, förser vi dagligen privatpersoner och företag över hela landet med bränsle. Vi kan också stolt titulera oss en av Sveriges mest hållbara drivmedelsleverantörer och lägger mycket krut på ett sortiment som erbjuder en mängd förnybara alternativ.
Qstar Försäljning AB är i mångt och mycket det ”lilla” bolaget i den stora koncernen med god ekonomisk utveckling. Vi har en geografiskt spridd organisation med verksamhet i bland annat Norrköping, Gävle och Karlstad med totalt ca 130 anställda. 70-talet av dessa är anställda på huvudkontoret i Norrköping. Verksamheten är en del av den internationella koncernen DCC Plc som bedriver verksamhet inom energi, hälsovård och teknologi. Vår ambition är att vara Sveriges mest kundvänliga bränslebolag och strävar alltid efter att ge våra kunder en personlig serviceupplevelse.
Vi är ett företag som hela tiden vill utvecklas och bli bättre. Detta åstadkommer vi genom trovärdighet, omtanke och framåtanda - vilket genomsyrar hela organisationen.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden I rollen som Systemförvaltare kommer du aktivt tillsammans med dina kollegor ansvara för att systemen används och kravställs så att de är driftstabila och vidareutvecklas för att både stötta kund/internt och följa omvärldskrav. Arbetet omfattar viss användarsupport, planering av driftsättningar, felsökning, konfigurering och utredningar.
Vi erbjuder dig ett arbete som systemförvaltare där du har en nyckelroll främst i ett av våra affärskritiska system med fokus mot digitalisering. Du kommer ha ansvaret för införande av nya funktioner, förvaltning, vidareutveckling samt avveckling. Du kommer även få möjlighet att arbeta med IT-strategiska frågor.
Huvudsystemet för dig kommer vara en IBM Power10 maskin (AS400) där vi har ett externt team med tekniker/utvecklare som sköter drift, programmering, databasändringar, arkitektur, felrättningar mm. Tillsammans med utvecklare och tekniker jobbar du för att säkerställa högsta möjliga prestanda, tillgänglighet och säkerhet.

Din profil I denna roll lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, men för att lyckas i rollen behöver du ha relevant eftergymnasial utbildning eller likvärdig arbetslivserfarenhet samt minst 3 års erfarenhet av systemförvaltning. Du har goda kunskaper i svenska och engelska samt god generell IT- och datorkunskap. Du har förståelse för olika processer och kan enkelt sätta dig in i dessa. Vi ser det som mycket meriterande om du har erfarenhet av ett ben i verksamheten och det andra på IT.
Som person är du strukturerad och nyfiken på att lära dig nya saker. Du är kommunikativ med både många interna och externa kontakter och har en god självkännedom. Du är en problemlösare som brinner för att uppnå mål tillsammans med dina kollegor. Du har en god planeringsförmåga och vågar ta initiativ där det behövs.
Vi erbjuder dig ett bra team och företag med goda utvecklingsmöjligheter.

Ansök redan idag!
Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;


Anastasia Almasidis, anastasia.almasidis@unikresurs.se, 0790-984164


Frida Stern, frida.stern@unikresurs.se, 0704-106395

Väl mött!

Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 mars 2023
  • Ansök senast: 16 april 2023

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


6 november 2024

6 november 2024

6 november 2024

6 november 2024