OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är stolta över Trollhättans Stads över 5 000 medarbetare, som varje dag gör en positiv skillnad i våra invånares liv och är med och utvecklar stadens hållbarhet och livskraft. Vi drivs och motiveras av ledorden Mod, Delaktighet, Nytänkande och Handlingskraft. Här finns en spännande utveckling där du kan vara med och göra vår stad ännu bättre.
Beskrivning
Arbetsmarknads- och socialförvaltningen omfattar verksamhetsområdena Familjestöd, Vuxen- och beroendestöd, Arbetsmarknads- och socialt stöd samt ett centralt Verksamhetsstöd.
I förvaltningen arbetar ca 300 tillsvidareanställda.
Tjänsten är förlagd till förvaltningens centrala Verksamhetsstöd. Verksamhetsstöd består av en administrativ chef och 12 medarbetare med olika specialistkunskaper. Vi strävar efter att vara ett effektivt, utvecklande och kvalificerat stöd till förvaltningen inom områdena ekonomi, kvalitet, administration, kommunikation samt IT- och digitalisering.
Arbetsuppgifter
I rollen ingår förvaltning och utveckling av verksamhetssystemet Viva för Arbetsmarknads- och socialförvaltningen. Du är förvaltningens kontaktperson mot systemleverantören samt mot stadens IT-enhet. Exempel på arbetsuppgifter är uppgraderingar, konfigurationer, behörighetshantering samt support och utbildning till användare i verksamhetssystemet. I uppdraget ingår också framtagande av statistik från verksamhetssystemet till exempelvis nämnd, SCB och Socialstyrelsen.
Du kommer ingå i det utvecklingsarbete som pågår inom förvaltningen gällande digitalisering och utveckling av processer. Införandet av stadens systemförvaltarmodell kommer att bli en del av ditt arbete. Du kommer vara förvaltningens kontaktperson gällande digital post.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av att förvalta och utveckla verksamhetssystem, ge systemsupport samt ta ut och sammanställa statistik i Excel. Erfarenhet av att arbeta i en politisk styrd organisation är meriterande, gärna inom socialtjänstens område. Önskvärt är att du även har erfarenhet av att arbeta i olika digitaliserings- och utvecklingsprojekt.
Du har högskoleutbildning eller annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig för tjänsten.
Du har mycket goda IT-kunskaper och är uppdaterad inom områdena systemförvaltning och digitalisering.
Som person ser du möjligheter och drivs av viljan att utveckla och förbättra utifrån verksamhetens behov. Du är självgående och har lätt för att samarbeta och kommunicera med andra. Du har god pedagogisk förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du kan arbeta i grupp likväl som individuellt. Du är lösningsorienterad med en förmåga att anpassa dig till nya situationer. Vi fäster stor betydelse vid personlig lämplighet.
Anställningsinformation
Intervjuer kommer att ske löpande under rekryteringsperioden.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons!
Trollhättan är en stark och attraktiv kommun som ska bli större. I dag har vi passerat 59 000 invånare och vi har siktet inställt på att växa till 70 000 trollhättebor. Inom Trollhättans Stad arbetar vi med att skapa förutsättningar för detta. Vi är över 5 000 medarbetare och våra 350 olika yrken bidrar på olika sätt med att ge service och underlätta en bra vardag för våra invånare - nu och i framtiden. Vi ser mångfald som en styrka som berikar vår verksamhet och välkomnar sökande med olika bakgrund.
Trollhättans Stad tillämpar rökfri arbetstid.
Kontaktpersoner på detta företaget
Eva Dahl
+46 070-5597289
Martin Engman
0520-49 60 56, 070-202 54 49
Inger Thonander
0520-496510, 0703598447
Kerstin Olofsson
Djeno Mahic
Tina Tenggren
+46 0701642460
Thomas Johansson
Henrik Stålheim
0520-497491, 0706-888191
Bernt Ljungquist
0520-49 79 30, 070-205 15 27
Johansson Britt-Inger