Systemförvaltare

Systemförvaltare

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vill du kombinera din tekniska expertis med att bidra till att göra verklig skillnad?
Team Olivia är en ledande privat aktör inom vård- och omsorgsbranschen och vår målsättning är att göra varje enskilt liv rikare och mer värdigt, varje dag. 
Just nu söker vi en entusiastisk och kunnig systemförvaltare för en ledande roll i utvecklingen och förvaltningen av vårt kommande koncerngemensamma HR-system i Skandinavien.

Som systemförvaltare hos oss väntar en unik möjlighet för dig att bli en central del av vårt dynamiska team. Här får du möjlighet att vara med från start när vi utvecklar vårt nya system.
I rollen kommer du bland annat att få ansvar för drift, uppdatering, utveckling och livscykelhantering av hela systemet. Dessutom spelar du en nyckelroll i att säkerställa applikationens tillgänglighet och funktion. Du kommer att vara den drivande kraften i att samla in nya krav och omsätta dem till praktiska lösningar. Tillsammans med både interna och externa resurser kommer du att planera och genomföra strategiska förvaltningsaktiviteter på både kort och lång sikt. Du kommer också att vara en ovärderlig resurs i flera spännande utvecklingsprojekt.

För att trivas och lyckas i denna roll har du flera års erfarenhet av systemförvaltning. Du har en bevisad förmåga att omsätta verksamhetskrav i praktiska systemlösningar. Goda kunskaper och erfarenhet av implementering och förvaltning av system i molnmiljö är även viktiga för rollen. Du är van vid att arbeta med flerföretagsuppsättningar och har goda kunskaper av system inom HR- eller löneområdet.

Som person är du självgående, noggrann och ansvarsfull. Du är en naturlig ledare och har förmåga att driva framgångsrika samarbeten för att nå gemensamma mål. Vi tror att du har erfarenhet av att navigera i en matrisorganisation och trivs med många kontaktytor, både internt och externt. Du är en kommunikativ och pedagogisk person som behärskar både skriftlig och muntlig kommunikation på svenska och engelska.

På Team Olivia är vårt mål att göra varje enskilt liv rikare och mer värdigt varje dag. Som en del av vårt team får du vara med och forma och förvalta våra systemstöd på vår spännande resa framåt. Vi värdesätter en varm och omtänksam företagskultur där alla trivs och ser fram emot att gå till jobbet. Vi stöttar och uppmuntrar varandra att samarbeta och utvecklas tillsammans.

Känner du igen dig i beskrivningen och är redo att fortsätta din resa tillsammans med oss?  Team Olivia ser fram emot att höra från dig!

Ansvarsområden
Exempel på arbetsuppgifter:
Ansvar för drift, uppdatering, utveckling och livscykelhantering av systemet.
Säkerställa tillgänglighet och funktion i applikationen.
Insamling av krav och implementering av dem.
Planering av långsiktiga och kortsiktiga förvaltningsaktiviteter samt genomförande av dem med hjälp av interna och externa leverantörer/partners.
Bidra i utvecklingsprojekt.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Akademisk utbildning och/eller flera års relevant arbetslivserfarenhet, till exempel som systemförvaltare eller lösningsarkitekt inom en koncern, gärna från vård- och omsorgsbranschen eller liknande.
Flera års erfarenhet av IT-förvaltning och dokumenterad framgång i en omfattande förändringsresa.
Kunskap och erfarenhet av att omsätta verksamhetskrav till en systemlösning.
Erfarenhet av implementering och förvaltning av system i molnmiljö.
Erfarenhet av att arbeta med flerföretagsuppsättningar.
Erfarenhet av ledande roller.
Kunskap inom HR- eller löneområdet.


Det är meriterande om du har:
Erfarenhet av att självständigt skapa och hålla i utbildningar.
Erfarenhet av att leda team bestående av både interna och externa resurser.
Goda kunskaper i Excel eller motsvarande i Google Workspace.


Om företaget
Team Olivia är en av de ledande privata aktörerna inom vård- och omsorgsbranschen. Med verksamheter i Sverige, Norge och Danmark är vårt mål att göra varje enskilt liv rikare och mer värdigt, varje dag. Vi erbjuder tjänster inom bland annat personlig assistans, individ- och familjeomsorg och hemomsorg och finns nära våra kunder på över 200 platser i Skandinavien.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 oktober 2023
  • Ansök senast: 3 november 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Produktägare

Produktägare

31 oktober 2024