OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
IT-enheten har det strategiska ansvaret för utveckling av IT-användning och telefoni, med syfte att användare ska ha tillgång till en ändamålsenlig infrastruktur och att myndighetens verksamhetsprocesser stöds på ett tillfredsställande sätt. Vi är ansvarig beställarorganisation mot extern leverantör av drift- och supportfunktioner, t ex. Service Desk, drift av webbplatser och system. Vi agerar också projektledare och ansvarar för licenshantering mm. Vi är också systemleverantör för system som nyttjas av kommuner.
Inom enheten arbetar vi aktivt med att flytta ut relevanta delar av webbdriften till molntjänst och hanterar också IT-säkerhetsåtgärder. Myndighetens IT-miljö är i huvudsak Microsoftbaserad med produkter som bl.a. AD, Exchange, Windows Server, SQL Server, SCCM, Skype och Sharepoint.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta som systemförvaltare, i första hand för vårt ärendehanteringssystem (Ciceron), men även för ett antal mindre system. Du kommer också att arbeta med teknisk systemsupport för egenutvecklade system som används av kommunernas konsumentvägledare och budget-och skuldrådgivare. I din roll ingår även att vara ett stöd till andra systemförvaltare bl.a. inom telefoni samt att arbeta med olika IT-relaterade projekt och uppdrag inom myndigheten.
Din bakgrund
Du har relevant högskoleutbildning med flerårig erfarenhet inom systemförvaltning och är van att arbeta i Microsoftinfrastruktur. Det är meriterande om du även har erfarenhet av Business Objects, Kontaktcentersystem och Mobile Device Managementsystem.
Som person är du självgående, initiativtagande och har förmåga att analysera och lösa problem. Du är strukturerad och effektiv i ditt arbete samtidigt som du är flexibel och serviceinriktad. Du bemöter andra med öppenhet, engagemang och respekt och du har mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga.
Vi strävar efter en arbetsplats där medarbetarnas olikheter berikar verksamheten.
Anställningsform
Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.
Tillträde enligt överenskommelse.
Vill du få mer information?
Mer information om anställningen får du av enhetschef Susanne Edman.
Fackliga representanter är Torbjörn Noaksson för ST-Konsument och Johan Jarelin för Saco–S-föreningen vid Konsumentverket. Du når samtliga genom att ringa vår växel på telefonnummer 0771-42 33 00.
Så här ansöker du
Du söker tjänsten i vårt rekryteringsverktyg.
Det är viktigt att du i ditt personliga brev anger dnr. 2016/507
Senast den 18 maj 2016 vill vi ha din ansökan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia Tisell
Jan Nyquist
0771-42 33 00
Katja Stjernlöf
0771-42 33 00
Cecilia Tisell
0771-42 33 00
Mikael Schmidt
0771-42 33 00
Jan Nyquist och Gabriella Fenger-Krog
0771-42 33 00
Peter Vikström
0771-42 33 00
Cathrin Lundqvist
0771-42 33 00
Jan Nyquist och Mikael Schmidt
0771-42 33 00
Susanne Edman
0771-42 33 00