SYSTEMFÖRVALTARE av HR/lönesystem

Arbetsbeskrivning

Helsingborg är platsen för skapande och engagemang.
Här finns möjligheterna för dig som vill utveckla och utvecklas.
Helsingborg är staden för dig som vill något.

HR-servicecenter är en del av HR-avdelningen inom Stadsledningsförvaltningen. HR-servicecenter betalar ut lön, handlägger pension och förvaltar HR/lönesystem för sex kommuner inom Skåne Nordväst (Familjen Helsingborg?) - Helsingborg, Ängelholm, Höganäs, Båstad, Åstorp och Svalöv. Vi startade vår verksamhet 1 mars 2014 och är resultatet av ett spännande samverkansprojekt mellan berörda kommuner. Vi är idag ca 40 medarbetare.
Helsingborgs stad är en arbetsgivare som ligger i framkant. Vi har bl.a. erhållit utmärkelser som årets Employer branding kommun, årets HR-visionär och vår chef har utsetts till årets HR-direktör offentlig förvaltning.


ARBETSUPPGIFTER
Din placering kommer vara team System och utveckling inom HR-servicecenter, som har till uppgift att förvalta och utveckla våra kunders HR/lönesystem, att kvalitetssäkra löneprocessen och se till att vi använder våra system på ett smart sätt som gör att vi kan arbeta effektivt, samt att ge kvalificerad support och utbildning till våra lönespecialister och kunder. I arbetet ingår även att planera för och testa versionsuppdateringar. Vi har idag Personec som HR/ lönesystem.
Som systemförvaltare kommer du att verkställa lön och säkerställa de månatliga systemrutinerna och den löpande systemadministrationen. Du är också vår expert på system och hjälper både oss internt på HR-servicecenter och våra kunder att använda systemen på bästa sätt, genom att vara expertstöd i systemfrågor och vid utbildningar.
Eftersom HR-servicecenter är en relativt ny verksamhet kommer en stor del av ditt uppdrag vara utvecklingsinriktat. Uppdraget innebär många kontaktytor, och du är bryggan mellan lönespecialister, systemleverantör och utvecklingsönskemål från våra kunder.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av HR/löne-system och av lönefrågor inom våra kommunala avtalsområden. Du åstadkommer resultat med fokus på helhet och värde för våra kunder. Du har ett konsultativt arbetssätt och ett professionellt bemötande, och du har dokumenterad erfarenhet av arbete med kvalificerad support eller utbildning tidigare. Du kommer att ha mycket kontakter både internt och externt, därför är det viktigt att du samarbetar effektivt med andra, skapar goda relationer och trivs bra att arbeta i team. Önskvärt är att du har erfarenhet av att driva projekt
Du har kunskaper inom arbetsrätt och våra avtalsområden som du kan omsätta till att kvalitetssäkra både systemstöd och löneprocessen. Du kan självständigt planera och driva utvecklingsarbeten och visar vilja att själv utvecklas. Du har ett stort engagemang för systemfrågor.


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Aditro Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Aditro Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Aditro Recruit 0771-704 704.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Liedholm, chefsjurist
042-104894
Palle Lundberg
042-10 66 00
Cecilia Elmberg
042-10 53 45
Robert Lexeklint
042-10 51 95
Ia Antonsen
042-10 67 63
Jenny Schölin
042-10 67 79
Ingrid Segersten Lindell
042-10 73 21
Sofia Gullberg
042-10 35 11
Kontaktcenterchef Soraya Kabelele-Senya
042-10 53 35
HR-konsult Ulla Persson
042-10 57 87

Sammanfattning

Besöksadress

Järnvägsgatan 14 Helsingborg
None

Postadress

HR-avdelningen
Helsingborg, 25189

Liknande jobb