OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På sekretariatet ansvarar vi för sekreterarskap i Kommunstyrelsen och Kommunfullmäktige. Vi arbetar även med genomförandet av val, juridisk rådgivning, Borås Stads författningssamling, ärendeberedning, och det centrala diarie- och ärendehanteringssystemet Ciceron.
Du arbetar strategiskt med frågor och utvecklingsarbeten inom Borås Stads nämnadministrativa process. Den nämndadministrativa processen innefattar inkommen handling till att beslut fattas i nämnd och avställning till e-arkiv. Du är ett kunskapsstöd till hela Borås Stad samt de kommunala bolagen. I arbetet ingår att utveckla och säkerställa verksamhetstjänster och processer i systemet, hålla i utbildningar och vägleda kontaktpersoner på förvaltningar. Det ingår även att vara kontaktperson mot politiken, agera testare, övervaka och felsöka samt ge användarsupport. Du är också delaktig som specialist för Borås Stads Samverkansforum för nämndsekreterare där du driver förändrings- och förbättringsarbete för att utveckla processer och uppgifter som ingår i uppdraget för hela Borås Stad.
Vi söker dig som har adekvat högskoleutbildning och erfarenhet av att arbetat med någon form av kommunal administration, ärendehantering och processutveckling. Meriterande är om du tidigare arbetat i Ciceron. Du är engagerad, teknikintresserad och en nyfiken problemlösare samt strukturerad och noggrann. Det är viktigt att du har förmåga att skapa och utveckla förtroendefulla relationer och att du är intresserad av både externt och internt samarbete då arbetsuppgifterna kommer att kräva många olika kontaktytor. Som person trivs du med att ta eget ansvar och jobba både självständigt och i grupp. Du har förmåga att planera och prioritera ditt arbete, lätt för att lära och du är van vid att arbeta med många uppgifter samtidigt, fatta snabba beslut och att ge god service.
Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med din ansökan.