OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du intresserad av att jobba som systemförvaltare inom E-handel? Då kanske vi är dina blivande kollegor! Befattningen är placerad inom Avdelningen för Systemförvaltning. Avdelningen för systemförvaltning är nyinrättad och består av 6 enheter med totalt ca 80 medarbetare.
Avdelningens huvuduppgifter är systemförvaltning av de verksamhetssystem som är aktuella inom våra tjänsteområden HR och lön, E-handel och ekonomi samt införandeprojekt av nya kundmyndigheter.
Den aktuella enheten Systemförvaltning E-handel har 22 medarbetare och finns på orterna Stockholm, Gävle, Sollefteå och Östersund.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Den huvudsakliga inriktningen är systemförvaltning inom e-handelsområdet och löpande ärendehantering inom andra linjens support. Du ser dokumentation av dina resultat som en självklarhet i ditt arbete.
Rollen kommer på sikt att innebära deltagande i olika uppdrag och projekt. Arbetsuppgifterna utförs framförallt i systemet Visma Proceedo.
Tillsammans med dina kollegor hanterar du användarstöd till kundmyndigheter och våra egna ekonomihandläggare. Du ingår i en grupp med erfarna kollegor som hjälper dig att succesivt komma in i rollen. Vår framgång bygger på våra medarbetares förmåga att växa med uppgiften. Vi har ett generöst kunskapsutbyte mellan varandra och diskuterar ofta förslag och nya idéer.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Akademisk examen inom systemvetenskap, ekonomi eller annan relevant utbildning - alternativt motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt som arbetsgivaren bedömer tillämplig för tjänsten.
• Minst ett års erfarenhet från kund- och verksamhetsnära arbete inom supportfunktion.
Vidare ska du ha följande förmågor att:
• Framföra möjligheter till utveckling
• Skapa struktur i ditt arbete
• Välja utifrån helheten vad som ska göras och i vilken ordning
• Planera och följa upp ditt arbete
• Vara drivande och lösningsorienterad
• Självständigt ta ansvar för din arbetsuppgifter
• Skapa ett gott samarbete med andra parter
• Dela med dig av kunskaper och erfarenheter på ett pedagogiskt sätt
Dessutom är det meriterande om du har kunskap om och erfarenhet av:
• Visma Proceedo
• Arbete som systemförvaltare/-administratör
• Arbete i projekt
Övrigt
Anställningen är 100% tillsvidare.
Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Anställningen är placerade i Sollefteå alternativt Gävle.
Möjlighet till visst distansarbete finns att erbjuda.
Resor i arbetet kan förekomma.
Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 22 januari, 2023.
Vi planer att påbörja intervjuer under v.5.
För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.
Hos oss får du bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter.
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges statliga servicekontor där vi vägleder besökare i frågor som rör Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.
Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till myndigheter. Vi är experter inom ekonomi, lön och HR.
Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontor finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 600 medarbetare
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.