Systemförvaltare E-handel till Statens servicecenter

Systemförvaltare E-handel till Statens servicecenter

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu systemförvaltare till Avdelning Systemförvaltning som har verksamhet i Östersund, Gävle, Stockholm och Sollefteå.

Avdelningen systemförvaltning arbetar med systemförvaltning och utveckling inom lön och ekonomi.

Tjänsten är placerade inom Systemförvaltning e-handel som ansvarar för förvaltning och utveckling av tjänsten och processen från beställning till betalning. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Den huvudsakliga inriktningen är systemförvaltning, till viss del systemadministrativa arbetsuppgifter och registervård inom e-handelsområdet.
Rollen omfattar löpande ärendehantering inom andra linjens support.
Rollen kan komma att innebära deltagande i uppdrag och projekt samt innefatta visst registervårdande arbete.
Arbetsuppgifterna utförs framförallt i systemet Visma Proceedo.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Akademisk examen inom systemvetenskap, ekonomi eller annan relevant utbildning - alternativt motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt, exempelvis genom lång praktisk erfarenhet och uppdragsutbildningar
• Erfarenhet av arbete inom systemförvaltning/systemadministration
• Minst ett års erfarenhet av kund och verksamhetsnära arbete inom supportfunktion
• Erfarenhet av arbete i olika it-system

Vidare ska du ha följande förmågor:
• Strukturera och planera sitt arbete
• Prioritera mellan olika uppgifter
• Pedagogisk och intresserad av att lära ut
• Drivande och lösningsorienterad
• Ta ansvar
• Arbeta självständigt och i team
• Engagerad
• Innovations- och utvecklingsinriktad

Dessutom är det meriterande om du har:
• Kunskap och erfarenhet gällande Visma Proceedo
• Arbetat med systemförvaltning inom processerna ekonomi och inköp
• Statlig erfarenhet

Övrigt
Anställningen är 100% tillsvidare.
Vi tillämpar sex månaders provanställningstid.
Anställningen är placerade i Sollefteå alternativt Gävle.
Möjlighet till visst distansarbete finns att erbjuda.
Resor i arbetet kan förekomma.

Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 22 januari, 2023.

Vi planer att påbörja intervju under v.5.

För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.


Hos oss får du bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter.
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges statliga servicekontor där vi vägleder besökare i frågor som rör Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.

Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till myndigheter. Vi är experter inom ekonomi, lön och HR.

Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontor finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 600 medarbetare

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Statens Servicecenter
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 januari 2023
  • Ansök senast: 22 januari 2023

Liknande jobb


24 november 2024

22 november 2024