OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Anticimex Försäkringar, som ingår i Anticimex-koncernen, bedriver verksamhet i Sverige, via filialer i Norge och Finland och genom gränsöverskridande verksamhet i Danmark och Spanien. Vi erbjuder kontinuerligt försäkringslösningar och erbjudanden till samtliga kunder inom koncernen. Våra försäkringar är uppdelade i två grupper - överlåtelseförsäkringar och boendeförsäkringar.
Anticimex-koncernen grundades 1934 och har ca 10 000 (varav 1 500 i Sverige) anställda som arbetar inom områdena skadedjurskontroll, matsäkerhet, fuktkontroll, husbesiktningar och brandskydd. Vi omsätter ca 10 miljarder kronor och finns i 21 länder. Vi har haft obruten tillväxt sedan starten och ser stora möjligheter till expansion.
Läs mer om Anticimex Försäkringar på www.anticimexforsakringar.se.
Hos Anticimex Försäkringar får du du en IT-organisation där varje individ är viktig. Som medarbetare erbjuds du stor möjlighet att påverka verksamheten och får mycket frihet i ditt arbete. Vi arbetar agilt tillsammans mot gemensamma mål. På Anticimex värderas kompetensutveckling och teknikintresse högt samtidigt som vi uppskattar personligheter och olikheter.
Vad du gör
Som systemförvaltare inom ekonomi arbetar du i en bred roll med stora delar av verksamheten. Naturligtvis är utveckling i fokus, men dina kontaktytor är många och roller innefattar därför många sociala relationer med engagerade medarbetare. Den goda stämningen tillsammans med starkt driv utvecklar oss som bolag och individer. Tjänsten innebär både utveckling tillsammans med verksamheten och förvaltning av egna system. Du arbetar nära verksamheten där utvecklingsteamet kontinuerligt strävar efter att arbeta som en integrerad del i organisationen.
Du kommer exempelvis fokusera på
• Analys och kravhantering
• Koordinering
• Facilitering
• Projektledning
Vem du är
Struktur och samarbete är viktigt för oss. Vi gör saker tillsammans och ser en styrka i det. Samtidigt ser vi vetgirighet, nyfikenhet och självledarskap som uppskattade egenskaper och framgångsfaktorer.
• Eftergymnasial utbildning inom IT/ekonomi, gärna kombinerad)
• Erfarenhet av kravhantering
• Erfarenhet av DW, BI och ERP samt gärna IFS
• Meriterande om du agerat projektledare och/eller produktägare
Vad du får
Utöver att vara en del av ett tillväxtbolag där behovet av smarta IT-lösningar ständigt växer erbjuder vi:
• Hybridarbete, vi delar vår arbetstid mellan distansarbete och vårt moderna kontor i Marievik.
• Stort utrymme att verka i en marknadsledande organisation.
• En stimulerande arbetsmiljö med goda möjligheter till personlig utveckling.
• Frihet att ta ansvar och möjlighet att påverka i en innovativ miljö.
• Engagerat ledarskap.
• Kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och förmånsportal via Benify.
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar, urval och intervjuer fortlöpande, så vänta inte med din ansökan. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post.
De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer tillsammans med ditt CV att ligga till grund för det första urvalet vi gör. I vissa av våra rekryteringar använder vi oss även av ett urvalstest (personlighetstest). Om vi utifrån din ansökan bedömer att du skulle passa bra i rollen så kommer vi att kontakta dig för en avstämning. Om vi denna gång inte anser dig vara rätt för rollen, så kommer du självklart också att få återkoppling från oss.
Vi vill att vår arbetsplats ska vara en spegling av samhället och eftersträvar mångfald, därför uppmanar vi alla kvalificerade kandidater att söka tjänsten. Välkommen till Anticimex Försäkringar!