OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.
VÅR VERKSAMHET
Digitaliseringsavdelningen har omkring ett 90-tal anställda och är belägen i Pronovahuset vid Motala ström. På avdelningen pågår flertalet digitaliseringsprojekt som syftar till att förstärka olika verksamheter i kommunen med digitala hjälpmedel. Målet är att vara en kommun som är ledande och inspirerande i sitt sätt att föra arbetet med digitaliseringen framåt. Avdelningen ansvarar också för att utveckla och driva de IT-system, applikationer och telefonilösningar som används i kommunens verksamheter. Vi tar oss an morgondagens utmaningar redan idag!
Systemförvaltning ekonomisystem ansvarar för systemadministration av kommunens ekonomisystem Visma Public och EFH/e-handelssystemet Raindance.
ARBETBESKRIVNING
Rollen som vikarierande Systemförvaltare innebär att du i huvudsak kommer att arbeta med förvaltning av ekonomisystem inom Norrköpings kommun. I arbetsuppgifterna ingår:
• Support och utbildning till användare av ekonomisystemet och EFH/e-handelssystemet.
• Hantera olika inkommande ärenden via samtal och mail.
• Planera och genomföra utbildningar i e-handelssystemet
• Delta i kommunens bokslutsarbete.
Du kommer vidare ingå i en grupp kollegor som har olika specialiserade arbetsuppgifter.
DIN PROFIL
Utbildningsmässigt ser vi gärna att du har examen som gymnasieekonom eller utbildning som bedöms likvärdig.
Vi ser gärna att du har arbetslivserfarenhet från offentlig sektor och gärna i en större organisation på grund av den komplexitet som föreligger. Du har även gärna erfarenhet av e-handel och av att ha jobbat med support i liknande ärenden. Skallkrav för denna tjänst är att du har minst 3 års arbetserfarenhet med bokföring och övrig ekonomisk arbetserfarenhet. Vi ser helst att du har arbetat med leverantörsreskontra specifikt.
Din personlighet är självklart viktig för att passa in i dynamiken i vårt team samt för arbetsbeskrivningen. Du är logisk och analytisk och kan reflektera över olika situationer. Du är pedagogiskt lagd och har inga svårigheter med att stå inför grupp. Du är självgående, tar gärna initiativ och kan se förbättringsområden.
IT-mässigt ska du ha bra kunskaper inom ekonomisystem och det är meriterande att ha jobbat med Visma Public Suite och Raindance. Du är även en van användare av Officepaketet. Språkligt bör du ha goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
MER INFORMATION OCH ANSÖKAN
Detta är ett vikariat fram till augusti 2021 på heltid med tillsättning snarast. Ansök med registrerad profil via lediga jobb på www.norrkoping.se Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du Enhetschef Marie Zetterdahl på 011- 15 6394 eller marie.zetterdahl@norrkoping.se
Om du har frågor om rekryteringsprocessen så kontaktar du Rekryteringsspecialist Anna-Karolina Gradvall på 011-15 3012 eller anna-karolina.gradvall@norrkoping.se
Välkommen med din ansökan senast den 3 november.
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.