OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en problemlösare av rang som drivs av nyfikenhet och passion för struktur, ordning och reda? Har du tidigare arbetat med systemförvaltning och vill anta en ny utmaning hos en samhällsviktig arbetsgivare? Då kanske rollen som systemförvaltare hos Locum kan vara intressant för dig!
Om rollen som systemförvaltare
Faciliate är Locums officiella system för fastighetsinformation och består av flera moduler som representerar olika operativa funktioner inom vår fastighetsförvaltningsprocess.
Exempel på moduler som används är; planerat underhåll, felanmälan, serviceavtal, fastighetsdatabas, hyra samt ekonomistyrning. Bland Faciliates och Locums 800 systemanvändare hittar vi fastighetsförvaltare, teknik- och driftavtalsförvaltare, kundtjänstmedarbetare och externa entreprenörer. Systemet binder ihop många viktiga funktioner vilka är avgörande för att Locum ska kunna fortsätta bidra till vårt viktiga samhällsuppdrag, nämligen att öka värden för vården.
Som systemförvaltare hos Locum är du huvudansvarig för systemförvaltningen i enlighet med fastställd förvaltningsplan. Du agerar beställare mot systemleverantör och har en sammanhållande funktion för kravställning gällande systemutveckling och underhåll. Du ser till att skapa och revidera systemdokumentation samt tillhandahålla information om säkerhet vad gäller diverse behörigheter.
I rollen bistår du även genom att utbilda användare, stötta vid uppkomna problem och ha en allmänt rådgivande funktion till verksamheten. I detta ansvar ingår det även att kvalitetsgranska önskemål och krav om funktionalitetsförändring och att interagera med systemägare, processägare och informationsägare.
Du rapporterar till operativt ansvarig och enhetschefen för IT och digitalisering. I denna enhet ingår det 11 personer varav 5 är systemförvaltare. Tillsammans bildar ni ett systemförvaltarteam med syfte att stötta varandra och dela på ansvaret för flera system men även för att utvecklas med gruppen. Det är en driven och härlig enhet där du tillåts ta mycket eget ansvar och föreslå förbättringsarbete för att främja utveckling.
Locum sitter i ljusa, luftiga lokaler centralt på Södermalm i Stockholm.
Kvalifikationer och erfarenheter
- Relevant universitets- eller högskoleutbildning inom systemvetenskap eller motsvarande.
- Flerårig erfarenhet från liknande arbetsuppgifter.
- Relevant teknisk kunskap om applikationsprogramvaror.
- Relevant teknisk kunskap om operativsystem.
Eftersom Locum övertid har verksamhetsanpassat Faciliate efter våra interna processer, ställs höga krav på oss som systemanvändare vid årliga uppdateringar. Därför ser vi även att du har erfarenhet av krav- och testmetodik.
Det är meritande om du har:
- erfarenhet från applikationen Faciliate eller liknande fastighetssystem
- arbetat med övriga system och produkter som används inom Locum
- fler system i din erfarenhetsbank
- databaskompetens
- kompetens inom integrationer mellan system
- projekt och process metodikkompetens
Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker dig med en god strategisk förmåga som ser på problem och frågor ur ett brett perspektiv. Rollen innebär många kontaktytor och vi ser därför att du, genom din tidigare arbetslivserfarenhet, utvecklat en stark kommunikations- och samarbetsförmåga. Du trivs med att ta egna initiativ och du räds inte att arbeta med komplexa frågor och testa nya oprövade vägar.
Om Locum
Locum förvaltar, bygger och utvecklar ca två miljoner kvadratmeter vårdfastigheter åt vår ägare Region Stockholm. Genom engagemang, innovation och samverkan erbjuder vi sjukvården och invånarna i länet attraktiva och hållbara vårdmiljöer. Vi säkerställer trygga fastigheter och möjliggör en säker sjukvård till nytta och glädje för nuvarande och framtida generationer stockholmare.
Vår kultur präglas av gemensamma ledord och värderingar och hos oss finns kompetenta kollegor, kontinuerlig kompetensutveckling och goda möjligheter till balans mellan arbete och fritid. Vårt sätt att arbeta och kommunicera med varandra såväl som externa aktörer präglas av prestigelöshet, mod och nyfikenhet. Om du delar våra värderingar och känner dig hemma i en miljö där lyhördhet, ansvarstagande, tydlighet och handlingskraft präglar kulturen kommer du att trivas hos oss.
Ansökan
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Observera att urval sker löpande och att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.
Frågor om tjänsten besvaras av Enhetschef IT och digitalisering Caroline Dewoon Thorén Telefon: 072-4564496, Mail: caroline.dewoon-thoren@regionstockholm.se samt Processledare IT Magnus Bengtsson, Telefon: 08-12317418, Mail: magnus.a.bengtsson@regionstockholm.se
Vi ser fram emot din ansökan!
Att söka jobb i Region Stockholm
Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.
Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddad identitet. Om du har skyddad identitet ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.
Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.
https://www.regionstockholm.se/jobb-1/jobba/