Systemförvaltare för Agresso, Solna

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som systemförvaltare innebär att du i nära samarbete med intern IT-kompetens underhåller och utvecklar ett av Skatteverkets mest kritiska system, Agresso.

Såväl självständigt som tillsammans med andra planerar och genomför du underhållsaktiviteter av systemet, främst inom modulerna Tid och projekt samt eHandel. I arbetsuppgifterna ingår även systemadministration, vidareutveckling och support till vår helpdesk. Vi driver ständigt projekt inom ekonomiområdet där du har en framträdande roll.

Du ingår i teamet för Agresso systemförvaltning och har ett nära samarbete med verksamhetens övriga systemförvaltare. Teamet du är en del av har kul tillsammans - samtidigt har vi stora ambitioner och ett stort engagemang i det vi gör, därför ser vi gärna att du har viljan att utveckla och förbättra processer. Totalt är vi 15 medarbetare på sektionen i Solna.

Vi erbjuder dig en arbetsplats



• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter

• som är till nytta för medborgare och företag

• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald

• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling

• med en god balans mellan arbete och fritid

Vi söker dig som



• har relevant utbildningsbakgrund för tjänsten inom området ekonomi och/eller data alternativt aktuell dokumenterad erfarenhet som motsvarar tjänstens krav

• har haft en yrkesroll inom systemförvaltning eller ekonomiarbete

• har arbetat med ekonomisystemet Agresso

• har ambitionen att utveckla dig själv samt processer inom organisationen

• har förmåga att förmedla kunskap och information sakligt, tydligt och lättformulerat

• har god förmåga att planera och organisera

• har förmåga att stödja och samverka men även förmåga att arbeta självständigt

• är serviceinriktad och har ett gott bemötande både internt och externt

• har god analytisk förmåga och ser samband och konsekvenser

Det är meriterande om du har arbetat med ekonomi inom offentlig förvaltning. Om du redan är bekant med förvaltningsmodellen PM3 så är detta ytterligare meriterande samt om du har arbetat med Agressomodulen tid och projekt.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning kommer att göras enligt Säkerhetsskyddslagen (1996:627).

Anställningsformen är tillsvidare men vi kan komma att tillämpa provanställning om sex månader.

Observera att du måste vara mycket noggrann när du fyller i frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet. Vid eventuell intervju ska du kunna uppvisa betyg och intyg som styrker dina svar på urvalsfrågorna

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket Solna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 14 juli 2014

Liknande jobb


24 november 2024

22 november 2024