Systemförvaltare för bokning och bidragssystem

Systemförvaltare för bokning och bidragssystem

Arbetsbeskrivning

Intraservice är Göteborgs Stads interna serviceorganisation. Vi är cirka 650 anställda, och är inne på en spännande resa med nya uppdrag och ansvarsområden, vilket gör att vi behöver fler kompetenta och engagerade kollegor.
Vår uppgift är att göra det enklare att arbeta i Göteborgs Stads olika verksamheter inom exempelvis, IT, välfärd, utbildning och HR. Från årsskiftet har förvaltningen också ansvar att driva Göteborgs Stads övergripande digitaliseringsarbete. Lär mer om oss på http://www.goteborg.se/intraservice


ARBETSUPPGIFTER
Verksamhetsområde Utbildning erbjuder tjänster till stadens kärnverksamheter skola samt kultur och fritid. Våra tjänster ska stödja chefer, medarbetare, elever och vårdnadshavare i stadens skolverksamheter genom att skapa möjligheter för ett enhetligt, kvalitetssäkrat och effektivt arbetssätt inom utbildningssektorn. Vi levererar även tjänster inom kultur och fritid.

Vi söker nu systemförvaltare som initialt kommer att ingå i projekt för införande av ny kommungemensam intern tjänst som senare kommer övergå till arbeta med livscykelhantering av våra system och tjänster. I det arbetet ingår bl.a. underhåll, förbättring och support av våra tjänster för utbildning & kultur och fritid. Du tar ett helhetsansvar i livscykelprocessen där du hanterar ärenden kring support och användarstöd, arbetar med att leveranstesta nya funktioner och med att lösa incidenter, felsöka, hantera övergripande behörigheter, utforma dokumentation och utbildningsmaterial samt hanterar systeminställningar. I dina arbetsuppgifter ingår även att leda användargrupper och hålla utbildningar vid behov. Du kommer också att leda uppdrag kopplade till aktuella IT-stöd där du agerar kravställare till leverantör och leder tester av systemleveranser. Du koordinerar arbetet mot såväl interna leveransenheter som externa leverantörer. Du kommer att behöva lära dig flera av våra IT-stöd över tid för den här rollen då arbetsuppgifterna kan komma att innefatta livscykelhantering för flera IT-stöd inom då vi strävar efter en bred kompetensbas och ett ökat samarbete mellan våra förvaltningsobjekt inom enheten. Vi arbetar efter en PM3-baserad modell för kunddriven livscykelhantering av våra tjänster.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Ingå i projekt för införande av ny tjänst
• ge support till våra kunder
• felsöka integrationer och systemfel
• leda och koordinera felsökning, utveckling- och testarbete mellan olika parter såsom kund, leverantör och IT-drift
• behovsinsamling av verksamhetens funktionella behov
• framtagning av lösningsförslag
• kravställa systemfunktioner till leverantör
• delta i utvecklingsprojekt
• test av programuppdateringar och nya funktioner
• parametersättning och systemunderhåll
• skapar användardokumentation och e-utbildningar
• utbilda användare
• leda användargrupper
• genomföra säkerhetskontroller och säkerhetsanalyser


KVALIFIKATIONER
Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning som systemvetare eller motsvarande inriktning som bedöms likvärdig. Du har erfarenhet av livscykelhantering för utveckling och förvaltning av system/produkt. Du har erfarenhet av att leda användargrupper och har erfarenhet av att arbeta i en serviceorganisation. Du har kompetens inom ITIL-processer som incident och change.

Det är meriterande om du har erfarenhet av:
• PM3 eller annan vedertagen förvaltningsmodell
• systemleverantörskontakter
• att hålla utbildning i IT-stöd och att ge användarsupport
• gällande regler och lagar för relevant verksamhet, exempelvis skollagen och dataskyddsförordningen
• skapa filmer eller interaktiva utbildningar
• kravhantering
• testarbete
• bokning- och bidragssystem


För att lyckas i rollen behöver du vara proaktiv, ta initiativ till förändring och utveckling och driva arbetet framåt. Då du kommer att ha mycket kontakter både internt och externt är det viktigt att du har förmågan att utveckla ett bra samarbete med goda relationer. Du behöver vara serviceinriktad och lösningsorienterad.

Som medarbetare på Intraservice delar du självklart stadens gemensamma förhållningssätt: vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt.

På Intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som kontinuerligt utvecklas och förändras. Hos oss får du stora möjligheter till kompetensutveckling och kreativt arbete. Vi erbjuder dig flexibel arbetstid för att du ska kunna få balans mellan arbete och privatliv. Intraservice har ett aktivt hälsoarbete och du erbjuds olika friskvårdsförmåner. Sedan flera år tillbaka är vi en miljödiplomerad arbetsplats.

Vi vill att Intraservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi vet att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

ÖVRIGT
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Verksamhetschef Charlotte Höije
031-3678295
SACO Katrin Pålsson
031-367 81 65
Vision Markus Leonsson
031-367 83 02
Enhetschef Anna Ringqvist
031-3678432
Vision Diana Frisk
031-367 83 64
SACO Ann Utterbrink
031-367 84 08
Eva Bergvall chefsrekryteringskonsult
031-368 04 56
Enhetschef Anette Andreasson
031-367 82 67
SACO Katrin Pålsson
031-3678165
Pensionskonsult Pia Henström Björkman

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs stad, Intraservice
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 februari 2020
  • Ansök senast: 23 februari 2020

Besöksadress

40482 Göteborg
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


22 november 2024

Teknisk projektledare/Produktägare

Teknisk projektledare/Produktägare

22 november 2024