OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stab-IT, HR- och lönesystem
Har du erfarenhet av systemförvaltning av system inom HR- och löneområden? Är du dessutom serviceinriktad och bra på att samarbeta? Då kan det här vara jobbet för dig! Vi söker just nu en systemförvaltare för HR- och lönesystem till IT-staben hos Uppsala kommun. Välkommen med din ansökan!
Kommunledningskontorets IT-stab är en central stab som har helhetsansvar för hela kommunens IT-miljö och vi arbetar strategiskt, styrande och stödjande. Vi finns nära verksamheterna och bidrar till att tidigt identifiera IT-relaterade behov och har en hög förståelse för de verksamhetsbehov som finns inom organisationen. Medarbetarna på IT-staben bidrar med långt mer än tekniska lösningar genom att vi tillämpar förvaltningsmodellen pm3 som bidrar till struktur, helhetssyn och att vi gör rätt saker. Vi söker nu en systemförvaltare för HR- och lönesystem som vill bidra till att fortsätta bygga Uppsala kommuns arbete med IT-stöd för våra löneprocesser.
Tjänsten är placerad på enheten för gemensamma verksamhetssystem som har till huvuduppdrag att förvalta och utveckla system som används av hela eller merparten av kommunkoncernens organisation. Hos oss erbjuds du en roll där du får blanda rutinarbete med nya spännande utmaningar. Du får chansen att jobba med detaljer i systemförvaltandet samt delta i utvecklande uppdrag. Tillsammans bidrar vi till att möta kommunens ambitioner för digitalisering och gör skillnad för våra medborgare!
Ditt uppdrag
Arbetet består av systemförvaltning i framför allt kommunens Lönesystem. Som systemförvaltare informerar, samarbetar och stöttar du verksamheten samt deltar i projekt och uppdrag.
I uppdraget ingår även att:
• hantera ärenden
• göra felsökningar
• säkerställa uppsättningar i systemet
• implementera uppdateringar
• utföra och dokumentera tester
• bereda underlag inför beslut om förändring, utveckling m.m.
• säkerställa att GDPR och andra lagar följs
Din bakgrund
Vi söker dig som har erfarenhet av lönesystem och som trivs med att arbeta tillsammans med verksamhet och systemleverantörer. Du har en akademisk examen eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer vara relevant för tjänsten. Vi ser att du har goda kunskaper gällande de lagar och avtal som styr HR och lön, det är meriterande om de kunskaperna även omfattar vad som är styrande för kommuner och regioner.
Meriterande för tjänsten är även:
• erfarenhet av systemförvaltning särskilt förvaltning av HR- och lönesystem
• erfarenhet av systemförvaltning av nuvarande HR/lönesystem Heroma
• erfarenhet av systemförvaltararbete i offentlig sektor
• flerårig erfarenhet av lönearbete
• erfarenhet av arbete enligt förvaltningsmodellen pm3
• erfarenhet av att upprätta och hantera system- och användardokumentation
• erfarenhet av implementering av lösningar inom löne-och personaladministration
För uppdraget behöver du ha goda kunskaper i svenska i både tal och skrift samt ha goda kunskaper i Office 365.
Du är en serviceinriktad person som är ansvarstagande, uppmärksam, noggrann, nyfiken och tillmötesgående i ditt förhållande till både verksamheterna och leverantörerna. Du är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete samtidigt som du är en god analytiker som kan se sammanhang och lösa frågor och problem. Du har också förmåga att se helheten och tänka utifrån ett bredare perspektiv och vad som blir bäst, både här och nu men även på längre sikt.
Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Gunilla Larsson, gruppchef, 018-727 10 11
Fackliga företrädare:
Akavia, Jonny Eliasson, 018-727 22 12
Vision, Liselotte Ehn, 018-727 49 49
Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta:
Enheten för kompetensförsörjning, 018-727 12 92
I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Om vår organisation
Välkommen till kommunledningskontoret. Här jobbar du tillsammans med medarbetare på staber för kommunikation, HR, IT, ekonomi och fastighet samt avdelningarna kvalitet och planering, hållbarhet, trygghet, säkerhet och beredskap, kansli samt enheten för omvärld och ledningsstöd. På kommunledningskontoret ligger även organisationerna för näringsliv och destination samt gemensam service. Kommunledningskontoret är länken mellan våra förtroendevaldas beslut och kommunens alla verksamheter. Vårt uppdrag är bland annat att samordna och driva övergripande frågor inom demokrati, samhälls- och näringslivsutveckling samt ekologisk och social hållbarhet.
Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Bli en av oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-praktik/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/)
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kajsa Angerdal Skoglund
Christoffer Nilsson
Margareta Svenningsson
Maria Eriksson
+46 73 944 50 95
Jonatan Svensson
+46 72 074 20 43