OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kriminalvårdens uppgift är att genom frivård och fängelser verkställa de påföljder som domstol dömer ut, driva häkten och utföra transporter samt göra personutredningar i brottmål. Uppgifterna ska utföras på ett sätt så lagföring kan ske effektivt och återfall i brott förebyggas. I all verksamhet värnar vi starkt om humaniteten och respekten för den enskildes integritet och rättssäkerhet, utan att kompromissa i fråga om samhällets säkerhet och trygghet. Kriminalvårdens centrala Personalenhet, placerad på huvudkontoret i Norrköping, har i uppgift att utveckla och kvalitetssäkra myndighetsgemensamma personalprocesser, verka för en enhetlig utformning och tillämpning av kriminalvårdens arbetsgivarpolitik och regelsystem samt ge verksledningen underlag för mål och strategier. Systemförvaltningsgruppen ansvarar för att förvalta, utveckla och säkerställa PA/Lönesystemet Heroma enligt lagar, avtal och rättspraxis. En av de huvudsakliga arbetsuppgifterna är att medverka till att Heroma används optimalt och håller uppställda krav. Systemförvaltningsgruppen ska vara ett stöd till användarna i verksamheten och driva utvecklingsfrågor i samverkan med användare, systemägare och programvaruleverantör. ARBETSUPPGIFTER Du kommer att ingå i systemförvaltningsgruppen som jobbar med att förvalta IT-stödet för Kriminalvårdens personaladministrativa verksamhet. Dina huvudsakliga förvaltningsområden är IT-stöd för rekrytering samt behörigheter. Inom dina områden arbetar du med att: - säkerställa att IT-stödet är anpassat efter verksamhetens behov - fortlöpande arbeta med programtester och kvalitetssäkring - leda kravinsamlingsarbete, göra kravanalyser, framställa kostnads- och nyttokalkyler och skriva kravspecifikationer - hålla kontakt med extern leverantör, beställa och bevaka leveranser - besvara frågor och arbeta med problemlösning samt informera och skriva anvisningar till användare - implementera och underhålla arbetssätt och rutiner som säkerställer att användare har behörighet i PA-systemen som över tiden är anpassad efter deras behov av åtkomst, baserat på arbetsuppgifter och ansvar. KVALIFIKATIONER Du har en eftergymnasial utbildning med en för arbetsuppgifterna relevant inriktning. Du har tidigare arbetat med systemförvaltning, systemutveckling eller liknande. Du bör ha jobbat med rekryteringsarbete tidigare och du känner till lagstiftning och avtal inom området samt har även kunskap om hur rekryteringsprocessen ser ut. Om du arbetat med behörighetsförvaltning eller liknande är det meriterande. Arbetet som systemförvaltare för rekryteringsstöd kräver att du är självgående och drivande, att du är social och har mycket god samarbetsförmåga. Som systemförvaltare för behörigheter krävs att du är strukturerad och noggrann. Du har hög servicekänsla och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.