Systemförvaltare för verksamhetssystem omsorgssektionen

Systemförvaltare för verksamhetssystem omsorgssektionen

Arbetsbeskrivning

Genom att underhålla, förbättra och utveckla våra verksamhetssystem är du som systemförvaltare med och skapar förutsättningar för tillit och en känsla av hanterbarhet och meningsfullhet i verksamheten. Du skapar nytta för våra användare så att de i sin tur kan möta och ge god vård och omsorg åt kommunens medborgare på ett rättssäkert och kvalitativt sätt.

Du och din kollega ingår du i en administrativ enhet som är en stöd- och servicefunktion inom omsorgssektionen.

I Tranemo kommun känner du dig välkommen. Här verkar vi för en stark känsla av samhörighet och uppmuntrar dig som anställd att ha inflytande och delaktighet i utvecklingsarbetet av våra verksamheter.

Som arbetsgivare arbetar vi utifrån ett hållbarhetsperspektiv med bra arbetsvillkor, gott ledarskap och en tydlig värdegrund; vår verksamhet ska vara tillgänglig för alla, alla ska bli bemötta på ett positivt och professionellt sätt, vi levererar tjänster med god service och hög kvalitet och alla vi möter ska känna att de blir lyssnade på.

ARBETSUPPGIFTER
Som systemförvaltare kommer du att arbeta med förvaltning, utveckling och drift av vårt verksamhetssystem Treserva samt planeringssystemet TES. Vi är en nämnd vilket innebär att systemet omfattar funktionsnedsättning, individ- och familjeomsorg, kommunal hälso- och sjukvård samt äldreomsorg från ansökan till genomförande, debitering och avslut.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat att ta fram guider, lyssna in behov från verksamheterna, samordna olika införandeprojekt och implementeringar tillsammans med IT-funktionen, konfigurera nya moduler och lösningar, hantera statistik samt planera och genomföra utbildning för användare. Samverkan löper som en röd tråd genom alla arbetsuppgifter. Vi har också börjat arbeta mer med E-tjänster och mobila lösningar där du som systemförvaltare har en aktiv roll.

I ditt uppdrag ingår att vara informationssäkerhetshandläggare. Du ingår i ett kommunalt nätverk för informationssäkerhet och har även kontakt med Boråsregionens dataskyddsombud.

KVALIFIKATIONER
Företrädesvis har du en akademisk utbildning inom IT eller flerårig arbetslivserfarenhet inom IT som arbetsgivaren bedömer som likvärdig för uppdraget.

Du kan också ha en för socialtjänstområdet relevant utbildning såsom socionom, arbetsterapeut, sjuksköterska eller annan kompetens som bedöms likvärdig med tidigare erfarenhet av att ha arbetat som superanvändare, systemspecialist eller objektspecialist.

Det är meriterande om du har:
- erfarenhet av att arbeta med projektledning, särskilt inom IT, och en förståelse för system- och IT-infrastruktur.
- kunskap om och erfarenhet av att dokumentera enligt tillämplig lagstiftning (SoL, LSS och HSL).
- kunskap om och erfarenhet av att gallra och arkivera handlingar

Våra värdeord inom enheten är pålitlig, strukturerad och uppmärksam. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper såsom att du har en god samarbets- och initiativförmåga, att du är ansvarskännande och har en stark drivkraft att lösa uppgifter. Du har ett serviceinriktat arbetssätt, en god planeringsförmåga och du kan uttrycka dig väl i skrift och tal.

I tjänsten har du nytta av att vara genuint intresserad av att möta och förstå människor. Du är nyfiken på att lära nytt och har en vilja att utvecklas.

Humor och ett varmt hjärta är också alltid välkommet.

Rekrytering kommer att ske löpande under rekryteringsperioden.

ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt GDPR.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Områdeschef Socialt stöd/LSS Carina Öman Stenvall
0325-576376
Samordnare Sociala stödteamet Elisabeth Bay-Jensen
0766-430712
Områdeschef Marita Nordin
0325-576314
Områdeschef Sanjin Okic
0325-576312
Områdeschef Martti Järviniemi
0325-576375
Områdeschef Fidan Bilalli
0325-576214
Områdeschef Eva Wik
0325-576280
Områdeschef Madelen Stangel
0325-576309
Områdeschef Hemtjänst Tranemo Siv Vadelius
0325-576383
Tf områdeschef Adis Suskic

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tranemo Kommun , Omsorgssektion
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 juni 2021
  • Ansök senast: 20 juni 2021

Besöksadress

Storgatan 26 Tranemo
None

Postadress

Storgatan 26
Tranemo, 51480

Liknande jobb


6 november 2024

6 november 2024

6 november 2024

6 november 2024