Systemförvaltare Heroma till Statens servicecenter

Systemförvaltare Heroma till Statens servicecenter

Arbetsbeskrivning

Vi vänder oss främst till dig som idag arbetar som systemförvaltare inom lön och som trivs att arbeta i en föränderlig miljö. Kanske det här är tjänsten för dig?
Avdelningen har 5 enheter inom systemförvaltning och ca 80 medarbetare. På den aktuella enheten systemförvaltning Heroma finns ca 20 medarbetare fördelat på flera orter men majoriteten i Gävle.
Vi arbetar nu med att implementera ett nytt lönesystem som är ett arbete som kommer pågå under flera år. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Rollen som systemförvaltare innebär förvaltning och utveckling av lönesystemet samt att lokalt anpassa det utifrån våra kunders behov. Du kan också komma att arbeta i projekt för införande av lönesystemet Heroma.
Dina ärenden kommer via vårt ärendehanteringssystem, 2nd line support, och kan avse utökning av behörigheter, lägga upp nya lönearter, registervård, versionsbyten, ta fram rapporter och statistik m.m. I dina arbetsuppgifter ingår även att införa nya och/eller förändrade uppgifter i styrtabeller och ekonomiuppsättningar. Vid omorganisering hos kund så är din uppgift att bygga om organisationsträd samt att skicka beställning till leverantör. Arbetsuppgifterna varierar under året utifrån de årsrutiner som finns. 
I rollen har du många kontaktytor internt samt mycket kontakt externt med både kunder och leverantör. Du kommer även att vara delaktig i arbetet med produktionssättning av nytt lönesystem.
Du kommer att arbeta med åtskilliga kunder samtidigt vilket gör att det är viktigt att du kan hantera flera kunder, och deras olika uppsättningar, parallellt.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Gymnasieexamen
• Minst tre års erfarenhet av att ha arbetat inom löneområdet
• Erfarenhet av att ha arbetat i systemet i Heroma som systemförvaltare alt. löneadministratör

Vidare ska du ha följande förmågor:
• Att bidra till ett gott samarbete med såväl dina kollegor som externa aktörer
• Att ge god service, internt och externt
• Att kunna strukturera och prioritera ditt arbete
• Att framföra möjligheter till utveckling, du tycker om att komma med förslag på förbättringar och nya idéer
• Att vara flexibel där du ser förändringar som utvecklande


Dessutom är det meriterande om du har:
• Akademisk examen alternativt eftergymnasial utbildning inom lön
• Tidigare anställning vid statlig myndighet
• Kunskap om statliga avtal
• Erfarenhet som systemförvaltare


Övrigt
Anställningen är tillvidare och på heltid.
Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning.
Placeringsort är Gävle, Norrköping, Eskilstuna, Sollefteå, Östersund, Göteborg eller Stockholm. Det finns möjlighet till att arbeta på distans och tillhöra ett kontor på någon av dessa orter.  

Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 15 oktober 2023. Vi planerar att genomföra intervjuer under veckorna 42 - 44.

Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas, du måste därför vara svensk medborgare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Statens Servicecenter
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 september 2023
  • Ansök senast: 15 oktober 2023

Liknande jobb


6 november 2024

6 november 2024

6 november 2024

6 november 2024