OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av ekonomi, ett stort systemintresse och vill vara med och driva Peabs digitaliseringsresa? Vi söker en prestigelös och engagerad kollega till vårt systemteam. Läs mer om rollen och ansök redan idag!
Din roll
Som systemförvaltare ingår du i vår CIO-organisation i Peab Utveckling. Du fungerar som kravställare och kontaktperson mellan systemleverantörer, Superusers och verksamheten. Du arbetar med såväl utveckling som förvaltning av våra verksamhetsnära system och stöttar verksamheten i systemadministrativa frågor. Du tar initiativ till, planerar, genomför och följer upp aktiviteter för att utveckla och förbättra arbetsprocesser. Du kommer tillhöra ett team med engagerade kollegor och i din roll rapporterar du till gruppchefen för Basensystem. Din placering kan vara antingen på vårt kontor i Förslöv eller på vårt kontor i Solna.
Ditt uppdrag kan innefatta:
- Systemförvaltning
- Projektledning och planering av insatser kopplat till budget
- Driva utveckling, förbättringar och digitalisering av arbetssätt och processer
- Dokumentation av rutiner, processer och arbetssätt
- Stötta och hjälpa våra interna kunder i olika ärenden
Din bakgrund och person
Vi söker dig som har Universitets/Högskoleexamen eller eftergymnasial utbildning inom ekonomi- eller systemvetenskap alternativt erfarenhet från en likande roll och god problemlösningsförmåga. Du har ett stort systemintresse, förståelse för generella ekonomiska frågor och erfarenhet av att arbeta i olika ekonomiska processer. Peab är en stor koncern med processtyrda arbetssätt och för att möta våra behov söker vi en kollega som tidigare arbetat processorienterat i ett stort eller medelstort bolag.
Vi tror att du har erfarenhet av en systemförvaltarroll eller en roll som Superuser. Vi ser det som meriterande om du har arbetat med systemet Hypergene. Det är också starkt meriterande med ett stort intresse för, och tidigare erfarenhet av, Power-Bi rapporter och integrationer.
Som person uppskattar du en dynamisk vardag och en omväxlande roll, där du får arbeta med förbättringar och driva utveckling. Vi behöver en person med förmågan att kunna växla mellan perspektiv och se såväl detaljerna som helheten. För att trivas hos oss är du lösningsorienterad och har förmågan att kunna planera och prioritera ditt arbete. Du trivs i en prestigelös miljö där vi på ett engagerat sätt tillsammans hjälps åt att nå våra övergripande mål. Att bygga förtroendefulla relationer och kommunicera med många olika personlighetstyper kommer naturligt för dig och du trivs med att samarbeta likväl som att driva ditt arbete själv.
I denna rekrytering samarbetar vi med Academic Work och du är välkommen att söka tjänsten genom att klicka här.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Gardikro, Personalsamordnare
018-65 02 38, 072-533 32 57
Mattias Tapper, Arbetschef
018-65 02 17, 073-337 23 53
Peder Lidström, Arbetschef
018-65 02 37, 0733-37 25 37
Richard Lantz, Arbetschef
018-65 02 31, 073-337 13 80
Johan Björk, Arbetschef
070-770 73 32
Mikael Eriksson, platschef
0733-37 58 58
Thommie Östman
0733-376564
Eric Lomstedt, arbetschef Vägdrift
070-779 40 22
Annelie Eskemyr, Personalsamordnare
070-779 40 91
Katarina Holm, personalsamordnare
, 0733-37 69 06