Systemförvaltare inom finans

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning

Som systemförvaltare utgör du navet i arbetet med några av Ramirents verksamhetssystem.
Du ansvarar för att systemen möter verksamhetens behov kring funktionalitet, tillgänglighet och prestanda. Det innebär regelbundet samarbete med användare och leverantörer och en kontinuerlig omvärldsbevakning. Du ansvarar för finansapplikationerna, som bland annat hanterar cash management, leverantörsfakturor och avstämningssystem för finans.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att:
Ha det övergripande ansvaret för företagets finansapplikationer
Konkretisera vad verksamheten behöver och stötta i kravställning och supportera i tekniska systemfrågor
Samordna och kommunicera förändringar i systemet ut i verksamheten
Ha helhetsansvar för ett antal applikationer i drift
Agera på driftstörningar och ha nära kontakt med utvecklare och leverantörer
Delta i olika utvecklingsprojekt
Driva operationella forum rörande finansapplikationerna med deltagare från verksamheten
Delta i utveckling av IT-avdelningens interna processer



Kundföretaget

Ramirent är specialister på att utveckla dynamiska hyreslösningar, som i nära samband med kunder förenklar deras vardagliga verksamhet och affärer. Som ett av Europas ledande maskinuthyrningsföretag i Europa söker Ramirent drivna och initiativrika problemlösare som vill växa med företaget och ta företaget framåt som ett starkt varumärke. 2012 var Ramirentkoncernens omsättning 714 miljoner euro. Koncernen har över 2 750 anställda, 325 kundcenter i 11 länder i Norden, i centrala och östra Europa. Ramirent är noterat på NASDAQ OMX Helsinki Ltd. www.ramirent.se

Din profil

Din utbildningsbakgrund är systemvetare eller motsvarande och du har arbetat i liknande roll tidigare, men vi ser gärna att du är i början av din karriär. Alternativt så är du utbildad inom ekonomi med en påbyggnad inom systemvetenskap, eller motsvarande.
Vi vill att du har en god generell förståelse för IT och erfarenhet av att arbeta i IT-projekt. Det är meriterande om du har kunskap om systemförvaltning och har arbetat enligt ramverket ITIL. Det är även meriterande om du har erfarenhet av projektledning och finansiella processer.

Personliga egenskaper:
För att vara aktuell för denna tjänst har du cirka 2 års erfarenhet av IT drift/systemförvaltning/ekonomi samt en god erfarenhet av Vendor Management där du har kommunicerat och arbetat nära leverantörer.
Du trivs med att kunna påverka och ansvara för att driva verksamhetsfrågor framåt. Vidare har du en hög integritet, god social förmåga samt en god förmåga att kommunicera på ett tydligt och professionellt sätt både internt och externt.

För att bli framgångsrik i denna tjänst är du en självständig och initiativrik person som ser både helhet och detaljer för att kunna driva och utveckla ditt verksamhetsområde framåt. Du är orädd, har lätt för att ta beslut och du sätter ner foten i situationer som kräver det. Vidare är du strukturerad och har ett genuint engagemang i ditt arbete där du bidrar med nya idéer och utvecklingsförslag. Utöver detta har du en naturlig förmåga att bygga förtroende hos andra människor genom att ha en balans mellan att vara ödmjuk och tydlig.

Utöver din erfarenhet, kommer din personlighet väga tungt i denna rekrytering.

Utvecklingsmöjligheter:
Detta är den perfekta tjänsten för dig som har arbetat i en IT organisation med drift, förvaltning eller projektledning i några år och vill ta nästa steg i karriären. Ramirent erbjuder dig en vänskaplig och öppen företagskultur där de välkomnar idéer, nytänkande och förbättringsförslag. Företaget arbetar med snabba beslutsprocesser och har ett stort engagemang där de värnar om varandra och hjälps åt för att nå större framgångar inom företaget. Om du trivs i en föränderlig miljö där du får vara med och påverka och utveckla nya processer kommer du trivas mycket bra på Ramirent.

Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till Jessica Tollstoy på tel. 08-501 685 01 alternativt jessica.tollstoy@magna.se

Vårt företag

Vi är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar och rekryteringsuppdrag. Vi hjälper våra kunder med allt ifrån juniora tjänster till chefs- och specialistroller. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Handel & Logistik, Industri.

Vi önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning.
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!

Kontaktpersoner på detta företaget

Emma Henriksen

Louisa Björklund

Frida Bergman

Marcus Nilsson

Marcus Nilsson
076-6778778
Christian Vikander
070 512 49 15
Christian Vikander
08 - 121 502 04
Jessica Tollstoy

Johanna Lindholm

Ann-Sofie Widlund Stendalen
08-501 685 11

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MAGNA AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 22 augusti 2016

Besöksadress

Industrigatan 4A, Stockholm
None

Postadress

Industrigatan 4A
Stockholm, 11246

Liknande jobb


6 november 2024

6 november 2024

6 november 2024

6 november 2024