OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Under de kommande åren präglas vi av en stor utvecklings- och implementeringsresa där både våra befintliga och nya kundmyndigheter ska genomföra en förflyttning till personal- och lönesystemet Heroma. Vi söker nu ny kompetens som vill vara med oss på den här resan. I den här rollen erbjuds du en arbetsplats där utveckling och förändring är en del av din vardag. Det är ett snabbt tempo där du får möjlighet att bidra med din kompetens för att vara en del av denna resa.
Om avdelningen och enheten
Vi är i dagsläget 14 medarbetare på enheten med systemförvaltning. Vi fortsätter att växa och vill nu ha fler kompetenta medarbetare.
Vi är en grupp som värnar om varandra och vår arbetsmiljö. Vi har roligt på arbetet, har ett nära samarbete och ses ofta digitalt och har kontinuerliga fysiska träffar trots att vi sitter på olika orter i landet. Hos oss får man vara delaktig i gruppens utveckling och planera och ansvara för sina arbetsuppgifter och arbetstid. Är du vår nya kollega som vill vara med och utvecklas tillsammans med oss?
Vi, dina närmsta kollegor, finns idag på orterna Gävle, Eskilstuna, Sollefteå, Göteborg och Stockholm. I våra anslutningsprojekt samarbetar vi med många andra funktioner på myndigheten, tex. Projektledare, förvaltningsledare mm.
Anställningen är placerad inom avdelningen för lönerelaterade tjänster. Avdelningen har sju enheter med totalt ca 90 medarbetare.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som Systemförvaltare hanterar du och är drivande kring inkommande ärenden och andra vanligt förekommande uppgifter. Du kommer även att arbeta med analys-, utveckling- och uppdateringar av system, manualer och processer. I rollen ingår även att utbilda interna medarbetare och kundmyndigheter inom de tjänster vi erbjuder. Du kommer också att arbeta i projekt för införande av lönesystemet Heroma. Ett tätt samarbete med systemleverantör avseende såväl problemlösning som utveckling är viktigt. Vidare kommer du även att arbeta med att analysera och driva återkommande ärenden till lösning samt lyfta förbättringar och driva dem till implementering.
I projekten och i det vardagliga arbetet kommer du att ha ett extra ansvar kring HR-modulerna i Heroma tillsammans med en annan kollega på Göteborgskontoret.
Du arbetar i en föränderlig miljö som präglas av utveckling, det är därför av stor vikt att du trivs i den typen av arbetsmiljö.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Gymnasieexamen
• Erfarenhet av systemförvaltning, systemadministration och/eller lönehandläggning
Vidare ska du ha följande förmågor:
• Arbeta självständigt
• Förmåga att lösa problem
• Samarbeta med andra för att lösa en uppgift
• Vara flexibel/föränderlig
• Vara strukturerad
Dessutom är det meriterande om du har:
• Eftergymnasial utbildning inom lön eller annan utbildning som vi bedömer som likvärdig
• Erfarenhet av lönehantering/systemförvaltning eller likvärdiga arbetsuppgifter som tjänsten innebär
• Kunskap om och erfarenhet av lönesystemet Heroma
• Kunskap om arbetsrättsliga lagar och kollektivavtal
• Arbetat inom HR-området
Övrigt
Anställningen är tillsvidare och på heltid.
Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning.
Placeringsort är Göteborg. Det finns möjlighet till att arbeta på distans till viss del.
Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 18 november 2022.
För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.
Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas, du måste därför vara svensk medborgare.
Hos oss får du bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter.
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges statliga servicekontor där vi vägleder besökare i frågor som rör Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.
Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till myndigheter. Vi är experter inom ekonomi, lön och HR.
Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontor finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 600 medarbetare
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.