Systemförvaltare inom löneområdet, Heroma.

Systemförvaltare inom löneområdet, Heroma.

Arbetsbeskrivning

Vi vänder oss främst till dig som idag arbetar som systemförvaltare och trivs inom löneområdet. Kanske det här är tjänsten för dig?

Avdelningen har fem enheter inom systemförvaltning med ca 90 medarbetare. På enheterna inom systemförvaltning Heroma finns ca 19 medarbetare fördelat på flera orter men majoriteten i Gävle.

Vi arbetar nu med att implementera ett nytt lönesystem som är ett arbete som kommer pågå under flera år. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Rollen som systemförvaltare innebär förvaltning och utveckling av lönesystemet samt att lokalt anpassa det utifrån våra kunders behov. Du kan också komma att arbeta i projekt för införande av lönesystemet Heroma.

Dina ärenden kommer via vårt ärendehanteringssystem, 2nd line support, och kan avse utökning av behörigheter, lägga upp nya lönearter, registervård, versionsbyten, ta fram rapporter och statistik m.m. I dina arbetsuppgifter ingår även att införa nya och/eller förändrade uppgifter i styrtabeller och ekonomiuppsättningar.

Vid omorganisering hos kund så är din uppgift att bygga om organisationsträd samt att skicka beställning till leverantör. Arbetsuppgifterna varierar under året utifrån de årsrutiner som finns. I rollen arbetar du internt gentemot bland annat lön och ekonomi samt externt mot kunder och leverantör. Du kommer även att vara delaktig i arbetet med produktionssättningar av våra kunder i Heroma.
Du kommer att arbeta med åtskilliga kunder samtidigt vilket gör att det är viktigt att du kan hantera flera kunder, och deras olika uppsättningar, parallellt.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Gymnasieexamen
• Minst tre års erfarenhet av att ha arbetat som lönekonsult eller systemförvaltare i Heroma

Vidare ska du ha följande förmågor:
• Att bidra till ett gott samarbete med såväl dina kollegor som externa aktörer
• Att ge god service, internt och externt
• Att kunna strukturera och prioritera ditt arbete
• Att vara flexibel där du ser förändringar som utvecklande
• Att kommunicera väl på svenska i tal och skrift


Dessutom är det meriterande om du har:
• Akademisk examen alternativt eftergymnasial utbildning inom lön
• Tidigare anställning vid statlig myndighet
• Kunskap om statliga avtal
• Arbetat med skapande av lönearter i Heroma

Övrigt
Anställningen är 100% och tillvidare.
Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning.
Placeringsort är Gävle, Norrköping, Göteborg, Östersund, Sollefteå eller Stockholm. Det finns möjlighet att arbeta på distans och tillhöra ett kontor på någon av dessa orter.  

Denna anställning kräver godkänd säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen. Som anställd kan du även komma att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov.

Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 29 oktober 2024. Vi planerar att påbörja intervjuer under vecka 45.

För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.


Statens servicecenter

Vi erbjuder dig en arbetsplats där du får bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter. Statens servicecenter har i uppdrag att göra staten mer tillgänglig och effektiv. Det gör vi genom att leverera administrativa tjänster inom lön, redovisning och e-handel till andra myndigheter. På våra servicekontor ger vi privatpersoner och företag stöd och vägledning i ärenden gällande ett flertal myndigheter.

Som medarbetare hos oss har du bland annat möjlighet till kompetensutveckling, karriärutveckling, friskvårdsbidrag och friskvårdstimme varje vecka. Vår verksamhet bedrivs med en tillitsbaserad kultur där alla medarbetare förväntas använda sin potential på bästa sätt, ta ansvar för sitt bidrag till helheten samt bidra positivt till verksamhetens utveckling. Som statlig myndighet delar vi tillsammans med hela statsförvaltningen en gemensam värdegrund, den statliga värdegrunden. Det innebär att vi följer sex principer för att leva upp till god förvaltning som är demokratisk, rättssäker, fri från korruption och effektiv.
Läs gärna mer om oss här.

Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontoret finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 600 medarbetare.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Statens Servicecenter
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 oktober 2024
  • Ansök senast: 29 oktober 2024

Liknande jobb


22 november 2024

Teknisk projektledare/Produktägare

Teknisk projektledare/Produktägare

22 november 2024