OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Här på social- och arbetsmarknadsförvaltningen tar vi tillvara på kreativiteten och engagemanget hos våra medarbetare. Vi strävar efter att vara en modern och effektiv organisation som ständigt utvecklas. Du har alla möjligheter att vara med att påverka framtiden, både för staden och vår verksamhet. Inom förvaltningen finns myndighetsutövning, utförarverksamheter och förebyggande verksamheter inom individ- och familjeomsorg, funktionsnedsättning, arbetsmarknad och integration samt vuxenutbildning inklusive SFI. Förvaltningen har ett viktigt uppdrag; att erbjuda omsorg, stöd, service och utbildning till stadens invånare. Till vår hjälp har vi våra ledord Levande, Nytänkande och Tillsammans.
Som systemförvaltare kommer du att vara länken mellan verksamheten och tekniken/systemstödet. Du har ett övergripande ansvar för underhåll, drift och utveckling av våra verksamhetssystem och övriga IT-system som används inom förvaltningen. Verksamhetssystemet Treserva har vi gemensamt med äldreförvaltningen och som förvaltare har du ansvar för stadens Treservaanvändande.
Dina arbetsuppgifter innebär ansvar för införande av nya funktioner i systemen. Du genomför utvecklingsprojekt inom förvaltningens områden och säkerställer att systemen nyttjas optimalt. Du är vår kontakt gentemot såväl användare som systemägare, IT-enhet och externa systemleverantörer. Du ansvarar för att göra anpassningar av systemen, föreslå förbättringar och fånga upp behov från verksamheterna. Du kommer också att vara involverad i upphandlingsprocesser kopplade till förvaltningens system. I arbetet ingår till viss del användarsupport, att lösa incidenter samt planera och genomföra utbildning för användare. Du kvalitetssäkrar rapporter och statistik som tas ut ur systemet. Du deltar också i förvaltningens olika digitaliseringsprocesser.
Vi vill att du har en för tjänsten relevant utbildning på högskolenivå. Du har erfarenhet av projekt- och/eller processledning samt systemförvaltning. Du är drivande och har lätt för att sätta dig in i nya system och i hur systemen interagerar med varandra. Du har också erfarenhet av socialtjänstens verksamhetsområden. Du ska självständigt planera, strukturera samt prioritera i det dagliga arbetet. Du är pedagogisk och har en god förmåga att kommunicera, samarbeta och analysera behov och problem.
Det är meriterande om du har kunskaper i vårt verksamhetssystem Treserva.
Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Ansök senast den 13 januari 2019. Intervjuer kan komma att ske löpande. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Välkommen med din ansökan!
Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Kontaktperson
Johanna Ajnestål Rudén
08/706 80 17
Johanna.AjnestalRuden@sundbyberg.se
Michaela Håkansson
08-706 67 96
Michaela.Hakansson@sundbyberg.se
Fackliga organisationer
08-706 80 00