OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det här erbjuder vi dig!
Som systemförvaltare för kommunens telefonisystem ansvarar du för kommunens telefonisystem och har även ett centralt ansvar för kommunens mobiltelefoni samt administrativa arbetsuppgifter som exempelvis ansvar för beställning av SITHS-kort.
Din arbetsplats kommer att vara på Havremagasinet tillsammans med avdelningens totalt 30 medarbetare. Här kommer du att arbeta med support, drift, underhåll och utveckling av kommunens telefoniplattform (Mitel) samt kommunens mobiltelefoni. I arbetsuppgifterna ingår även hantering av centrala avtal för telefoni, leverantörskontakter och beställningar. Utöver telefoniansvaret ingår även vissa administrativa arbetsuppgifter som ansvar för SITHS-kort, beställningar av abonnemang, hårdvara, resor och fakturahantering för telefoni.
Hässleholms kommun vill skapa de bästa förutsättningarna för ett hållbart arbetsliv, för att du ska trivas, må bra och känna arbetsglädje. En viktig del är att erbjuda bra förmåner till våra medarbetare som till exempel friskvårdsbidrag och möjlighet till byte av semesterdagstillägg mot lediga dagar.
Vem är du?
Vi söker dig som har högskoleutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer är likvärdig. Du ska ha erfarenhet av arbete som systemförvaltare och även erfarenhet av arbete med telefoniplattformar. Kompetens inom Mitel telefoniplattform är meriterande för tjänsten och även erfarenhet av ansvar för mobiltelefoni inom större organisation, gärna offentlig verksamhet. För jobbet behöver du B-körkort.
Telefoni är ett område som är oerhört viktig för kommunen där du ofta behöver ta ett stort eget ansvar för funktionen. Du behöver vara serviceinriktad och kommunikativ för att kunna hjälpa till när användarna har problem. Du är lösningsfokuserad med en förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Som en viktig del i en ständigt utvecklande verksamhet välkomnar vi alla sökande då vi vill spegla Hässleholms kommuns alla invånare. Du delar värderingar och förhållningssätt som beskrivs i https://www.hassleholm.se/jobb-och-foretagande/jobba-hos-oss/medarbetar--och-ledarpolicy.htmlÖvrigt
Intervjuer är inplanerade under vecka 36.
Om oss
Kommunledningsförvaltningen ansvarar för kommunövergripande utvecklingsfrågor och gemensamma funktioner inom ekonomi, personal, kansli, it, fiber, tillväxt, kommunikation och räddningstjänst samt ärendehantering till kommunstyrelsen och kommunfullmäktige.
IT-avdelningen ansvarar för drift och utveckling av kommunens interna IT-miljö så som infrastruktur, servermiljö, förvaltningsspecifika verksamhetssystem, telefoni, Internet och e-post.
Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalité som syns, visar respekt för individen och sätter medborgaren i fokus.
Välkommen att bli en av oss!