OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inköps- och upphandlingsförvaltningen leder Göteborgs Stads inköpsstrategiska arbete. Vårt uppdrag är att se till att stadens inköp är effektiva, resurssmarta och hållbara över tid. Det gör vi genom att sätta övergripande strategier, upphandla gemensamma avtal och stötta hela Göteborgs Stad med tjänster inom inköp, såsom inköpsanalys, utbildningar och olika typer av konsulttjänster.
Göteborgs Stad köper in varor och tjänster för runt 27 miljarder varje år. Det gör oss till en av Sveriges största inköpare och med det kommer stort ansvar och stora möjligheter. I våra centralt placerade lokaler arbetar cirka 100 drivna kollegor med att tillsammans göra skillnad för dem som bor, lever och arbetar i Göteborg.
Vill du veta lite mer om oss och hur det är att arbeta på förvaltningen, läs mer på vår jobba hos oss-sida! https://goteborg.se/wps/portal/start/jobba-i-goteborgs-stad/vara-verksamheter/jobba-pa-inkops-och-upphandlingsf%C3%B6rvaltningen
Följ oss även gärna på LinkedIn https://www.linkedin.com/company/gbginkop/
ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med och bidra till utvecklad inköpsmognad i Göteborgs stad? Tycker du att det är roligt med systemförvaltning kopplat till utveckling, etablering och förvaltning av digitala tjänster? Har du erfarenhet från att arbeta med upphandlings, leverantörs- och avtalssystem? Då kan det här vara tjänsten för dig!
Vi söker nu en systemförvaltare som från central nivå i Göteborgs stad kommer att delta i arbetet med det fortsatta införandet av den nya tjänsten för upphandling, leverantörs- och avtalshantering (ULA) till förvaltningar och bolag. Parallellt kommer du att delta i uppbygganden av den centrala förvaltningsorganisationen av tjänsten med tillhörande systemstöd Kommers.
Ditt ansvar blir att tillsammans med befintlig systemförvaltare hålla ihop systemstödsfrågorna i det fortsatta införandet till Göteborgs stads förvaltningar och bolag samt den efterföljande löpande systemförvaltningen. I din roll som systemförvaltare ingår till exempel att:
• Medverka i arbetet med att planera, prioritera och genomföra aktiviteter för införande, utveckling och förvaltning av systemstödet/tjänsten
• Genomföra utbildningar, workshops och ge support
• Ta fram och underhålla rutiner, användarinstruktioner m.m
• Utifrån kundernas behov driva förbättrings- och utvecklingsförslag i samverkan med systemleverantören
• Testa och informera om ny funktionalitet i samband med systemuppdateringar
• Göra anpassningar och konfigurera av systemstödet
Du kommer ha ett tätt samarbete med ULA-tjänstens verksamhetsutvecklare och systemförvaltare både under det fortsatta införandet och i efterföljande förvaltning. I den här rollen kommer du också ha många kontakter både internt på inköps- och upphandlingsförvaltningen samt externt med övriga förvaltningar/bolag inom Göteborgs stad. Det kommer finnas goda möjligheter för dig att påverka arbetssätten som sätts när förvaltningsfasen tar vid.
Du kommer att tillhöra enheten Gemensam inköpsprocess och digitala tjänster som idag har 10 medarbetare bestående av systemförvaltare, verksamhetsutvecklare samt processledare. Enheten ansvarar bland annat för att leverera digitala tjänster inom inköps- och upphandlingsområdet till hela Göteborgs stad. I dessa leveranser utgör systemstödet tillsammans med inköpsprocesserna/arbetssätten, utbildningar, support, mm centrala komponenter i tjänsterna. Det kan även bli aktuellt för dig att jobba med fler systemstöd längre fram.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har några års erfarenhet av systemadministration inom inköps- och upphandlingsområdet (tex i rollen som systemförvaltare och/eller systemadministratör). Alternativt om du är en van systemanvändare och har erfarenhet att arbeta med inköp och upphandling, leverantörs och avtalshantering. Oavsett har du förståelse för hur olika inköpssystem stödjer verksamheten med behov inom inköpsområdet.
Du har en högskoleutbildning inom exempelvis IT, inköp, ekonomi eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer relevant och likvärdig. Du har även erfarenhet från inköp- och upphandlingsområdet inom offentlig sektor. Det är önskvärt att du har erfarenhet av Kommers men det är även meriterande med erfarenhet i något annat vanligt förekommande systemstöd för upphandling, leverantörs och avtalshantering.
Du är strukturerad och tar initiativ för att driva arbetsuppgifter framåt tillsammans med andra utifrån ett lösningsorienterat tillvägagångssätt.
Kundfokus är viktigt för dig och du trivs i att jobba i en stödjande roll: service, support och samarbete är en naturlig del i ditt arbetssätt. Då du kommer att ha många olika kontakter både internt och externt är det viktigt att du är kommunikativ och har förmåga att anpassa din kommunikation utifrån mottagarens behov.
Det viktigaste av allt är att du har ett stort engagemang och vilja att lära nytt och dela med dig av dina erfarenheter, så som du förstår lägger vi stor vikt vid din personlighet.
För den här tjänsten kommer vi utföra intervjuer v. 34-35. Är du nyfiken på att veta mer kring tjänsten når du enhetschef Edward Lundquist på kontaktuppgifterna nedan. Då ansökningstiden delvis pågår under semestertider kommer svar på frågor att kunna ges från och med den 8 augusti. Välkommen med din ansökan.
ÖVRIGT
Vårt erbjudande
Hos oss får du tillsammans med kunniga och härliga kollegor arbeta med ett meningsfullt uppdrag som påverkar och gör skillnad för många. Vi vill att vår arbetsplats präglas av dialog och samarbete och främjar ett hållbart arbetsliv med balans. Vi arbetar i trevliga lokaler mitt inne i stan och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner.
Övrigt
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.