Systemförvaltare - inriktning mot systemutveckling

Arbetsbeskrivning

IT-enheten har det strategiska ansvaret för utveckling av IT-användning och telefoni, med syfte att användare ska ha tillgång till en ändamålsenlig infrastruktur och att myndighetens verksamhet stöds på ett tillfredsställande sätt. Enheten består idag av sju personer och är ansvarig beställarorganisation mot extern leverantör av drift- och support, t.ex. Servicedesk, drift av webbplatser och system. IT-enheten agerar också projektledare och ansvarar för licenshantering och systemförvaltning mm. 
 
Dina arbetsuppgifter 
Du kommer att arbeta med systemförvaltning av ett flertal system, vilket innebär bl. a. att kravställa, planera, genomföra och testa förbättringar av system och utveckla rutiner. Tyngdpunkten ligger på system för beslutsstöd, ärendehantering och egenutvecklade system till kommuner. I arbetet ingår kontakter med externa konsulter och systemleverantörer, avtalshantering, IT-drift samt felsökning och felavhjälpning i 2nd line, i de system du förvaltar. Du kommer att ansvara för att systemen används och fungerar optimalt samt ansvara för underhåll av konfiguration, styrdata och metadatauppsättning. Dokumentation är en annan viktig uppgift. I arbetet ingår också att delta i utvecklings- och införandeprojekt gällande ny funktionalitet samt att delta i övrigt förekommande arbete på enheten. 
 
Din bakgrund 
Du har relevant högskoleutbildning och erfarenhet av systemutveckling och systemförvaltning enligt ovan samt databashantering. Det är meriterande om du har erfarenhet av programmering inom .NET och arbete i Microsoftmiljö, erfarenhet av Kontaktcentersystem och Mobile Device Managementsystem samt ett processorienterat arbetssätt, både när det gäller utveckling och efterlevnad. Det är även meriterande om du har erfarenhet av kundkontakter, arbete som konsult eller inköp av system och integrationer. 
 
Du har god analytisk förmåga och har lätt att se samband och konsekvenser. Du tycker om att dela med dig av kunskap och erfarenhet och stimuleras av att pröva nya vägar och gör det med helhetssyn på verksamheten och med fokus på uppdrag och resultat. Du är självständig och har ett eget driv, är noggrann, strukturerad, har god förmåga att kommunicera och samarbeta samt är lyhörd för verksamhetens behov. Du är serviceinriktad och trivs med att arbeta i ett varierat tempo. Självklart bemöter du andra med prestigelöshet, respekt och omtanke. Vi strävar efter en arbetsplats där medarbetarnas olikheter berikar verksamheten. 
 
Anställningsform 
Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. 
Tillträde 1 juni eller enligt överenskommelse. 
 
Vill du få mer information? 
Mer information om anställningen får du av enhetschef Susanne Edman eller projektledareAnna Petersen. Fackliga representanter är Torbjörn Noaksson för OFR vid Konsumentverket och Bo Lång för SACO–S-föreningen vid Konsumentverket. Du når samtliga genom att ringa vår växel på telefonnummer 0771-42 33 00. 
 
Så här ansöker du 
Du söker tjänsten i vårt rekryteringsverktyg. 
Det är viktigt att du i ditt personliga brev anger dnr. 2017/70. 
 
Senast den 12 februari 2017 vill vi ha din ansökan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Tisell

Jan Nyquist
0771-42 33 00
Katja Stjernlöf
0771-42 33 00
Cecilia Tisell
0771-42 33 00
Mikael Schmidt
0771-42 33 00
Jan Nyquist och Gabriella Fenger-Krog
0771-42 33 00
Peter Vikström
0771-42 33 00
Cathrin Lundqvist
0771-42 33 00
Jan Nyquist och Mikael Schmidt
0771-42 33 00
Susanne Edman
0771-42 33 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Konsumentverket KARLSTAD
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.
  • Publicerat: 23 januari 2017

Besöksadress

Box 48
None

Postadress

Box 48
KARLSTAD, 65102

Liknande jobb


Produktägare

Produktägare

31 oktober 2024