Systemförvaltare Lön

Arbetsbeskrivning

Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop – för det gör vi också.

Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer du göra livet för alla de som bor och verkar här lite enklare. Och det är något vi värdesätter högt. Vår vision är att vara en nära kommun med människan i fokus. Nära varandra, vår omvärld och framtiden. Vi vill vara ett närvarande samhälle som med lugn och värme står bakom ryggen och tar emot våra 35 000 invånare, 3 600 medarbetare och hundratals företagare. Då blir varenda medarbetare hos oss betydelsefull. Tillsammans ser vi till att ett helt samhälle fungerar.


ARBETSUPPGIFTER
Som systemförvaltare för Personec P kommer du att arbeta med förvaltning, underhåll och utveckling av personalsystemet. Arbetsuppgifterna består av:
• löpande bearbetningar/körningar under månaden
• behörighetsadministration
• support och användarstöd
• kvalitetssäkring av data i lönesystemet
• planera och medverka vid versionsuppdateringar och tabelluppdateringar.
• utbildning och information
• att jobba med förbättringar och vara delaktig i utvecklingsprojekt
Det ingår också att vara systemförvaltare för Winlas.
Du kommer också att ha en viss del löneadministrativa uppgifter. Som löneadministratör arbetar du med handläggning av löner, ger support till anställda och chefer samt utför andra administrativa uppgifter. Arbetet innebär många kontakter både internt och externt.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet av lönearbete är ett krav och vi ser gärna att du har arbetat självständigt som systemförvaltare, helst i Personec P och Winlas. Du bör ha kännedom om de lagar och avtal som gäller för offentlig verksamhet. Dina IT-kunskaper är goda och du har god förmåga att uttrycka dig när du talar och skriver.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Du är positiv, ansvarstagande och duktig på att kommunicera. Du är noggrann, strukturerad och bra på att identifiera problem och hitta lösningar. Du har lätt för att samarbeta och en vilja att driva verksamheten framåt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Marks Kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 juli 2023
  • Ansök senast: 23 juli 2023

Liknande jobb


6 november 2024

6 november 2024

6 november 2024

6 november 2024