OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Värmdö kommun är inne i en spännande utvecklingsresa och söker därför medarbetare som har intresse av att driva verksamhetsutveckling genom digitalisering och automatisering. Därför söker vi nu en systemförvaltare för lön- och HR-system.
Rollen som systemförvaltare för vårt lön- och HR-system, Heroma, innebär att du tillsammans med lönespecialisterna på avdelningen är organisationens expert inom lön- och personaladministrativa området. I rollen ansvarar du för att upprätthålla avtalsändringar, göra systemändringar, systemunderhåll och vidareutveckla lön- och HR-systemet, skapa SQL-frågor samt kvalitetssäkring. I ditt uppdrag ingår även att driva utveckling och effektivisering av löneprocessen.
Du är en självklar del i det gemensamma arbetet med support och rådgivning i systemfrågor till chefer och administratörer i hela organisationen. I rollen ingår ett gruppledaransvar för lönespecialisterna där du leder det vardagliga löpande arbetet kring lönefrågor.
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av systemförvaltning av HR-/lönesystem samt rollen som lönespecialist. Vi ser positivt på att du har erfarenhet av att jobba i olika lön- och HR-system. Erfarenhet av Heroma är ett krav. Tjänsten kräver även goda kunskaper i tal och skrift på svenska.
Du har erfarenhet av att jobba i rollen som ledare, exempelvis som grupp- eller projektledare. Som person har du en stark känsla för service, tar gärna egna initiativ och strävar efter att förbättra avdelningens leverans. Vi ser att du är noggrann, flexibel, ansvarstagande och har en god samarbetsförmåga.
Du bidrar med goda IT-kunskaper och intresse för teknikens möjligheter, för att driva utveckling och effektivisering av löneprocessen.
HR-avdelningen har en central och viktig roll då vi både styr och stödjer organisationen samt säkerställer att HR skapar värde för Värmdö kommun att möta de behov som kommunen har inom personalpolitik, arbetsrätt och löneområdet. Avdelningen består av 16 medarbetare och är en del av kommunledningskontoret.
I Värmdö kommun erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag, SL-kort mot nettolöneavdrag, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.
Anställningen omfattar heltid och är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.
Vill du arbeta i en stödjande funktion där du skapar mervärde och utvecklas som medarbetare? Då hälsar vi dig välkommen till en av Sveriges vackraste och snabbast växande kommuner!
Ansökan
Du söker tjänsten via Sök-detta-jobb knappen. Urval och intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan redan idag, dock senast den 24 mars 2021.
Vill du veta mer är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Sofie Skaränger på sofie.skaranger@jobbet.se eller via telefon 0703-426600. Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer
I denna rekrytering samarbetar vi med Jobbet.se och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering.
Krav
Du har flerårig erfarenhet av systemförvaltning
Du har erfarenhet av att jobba i Heroma
Erfarenhet av lönearbete
Erfarenhet som gruppledare/projektledare
Erfarenhet av effektivisering genom digitalisering coh automatisering
Meriterande
Det är meriterande om du även har erfarenhet av andra HR- och lönesystem, men inget krav
Om arbetsgivaren - Värmdö kommun
Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Möt friheten.