Systemförvaltare, Lönecenter

Systemförvaltare, Lönecenter

Arbetsbeskrivning

Hos oss handlar varje arbetsdag om att kommunen ska fungera och utvecklas så bra som möjligt för alla som bor och verkar här. Det är inte tvärenkelt. Prioriteringar av tid, kompetens och engagemang är sällan det. Men vi kan lova att det så gott som alltid kommer att vara värt det.

Vi söker nu en systemförvaltare till Lönecenter.

Personalsupport är en del av Support och lokaler, kommunens interna serviceförvaltning. Vi är den självklara samarbetspartnern som erbjuder våra kunder en rad tjänster inom personalområdet. Personalsupport består av förhandling, Rekryteringscenter, HR-stöd samt Lönecenter. Inom Lönecenters verksamhet ingår utveckling och systemförvaltning av HR-systemen, som är kopplade till kommunens HR-processer. Vi arbetar enligt en tydlig och väl fungerande förvaltningsmodell. Det är till den gruppen vi nu söker en ny medarbetare

ARBETSUPPGIFTER
Som systemförvaltare ansvarar du, tillsammans med övriga systemförvaltare, för att personalsystemen stödjer kommunens HR-processer på bästa möjliga sätt. De huvudsakliga arbetsuppgifterna är löpande förvaltning, underhåll och kvalitetssäkring av våra HR- och lönesystem. En annan del i rollen som systemförvaltare innebär att driva och delta i olika utvecklingsarbeten och projekt kopplat till personalsystem.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har lämplig högskoleutbildning utifrån uppdraget eller erfarenhet som bedöms relevant för tjänsten. Du ska även ha erfarenhet av att driva och delta i olika utvecklingsarbeten och projekt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av systemförvaltning och att du har goda kunskaper inom löne- och personalprocesser. För uppdraget behöver du ha en god teknisk förståelse.

Du trivs i en samordnande roll och driver självständigt ditt arbete framåt med fokus på förbättringar samtidigt som du har en god samarbetsförmåga. Du är bra på att planera, organisera och dokumentera ditt arbete. Ditt arbete präglas av kvalitet och du förstår vikten av att vara noggrann.

ÖVRIGT
Förvaltningen Support och lokaler har till uppdrag att samordna och utveckla effektivt stöd så att kommunens verksamheter kan fokusera på sina olika huvuduppdrag och ge effektivare service till kommunens invånare. Vi ansvarar för kommunens övergripande samordning och utveckling av tjänster inom områden som måltid, fastighet, personal, ekonomi, inköp, information, kundtjänst och IT.

Läs mer om Skellefteå här: http://portal.skelleftea.se/

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

Kontaktpersoner på detta företaget

Margareth Johansson, sektionschef
0910-73 50 00, 070-661 20 92
Gunnar Olofsson, SACO
0910-73 50 00
Ralph Hedlund, Vision
0910-73 50 00
Anna Källsved, Gruppledare
0910-73 50 00, 070-330 23 54
Urban Stenberg, Vision
0910-73 50 00, 070-370 69 80
Erika Nilsson, avdelningschef
0910-73 50 00
Karina Frimodig, Vision
0910-73 50 00
Liselotte Bruse, chef Informationsenheten
0910-73 50 00
Peder Lundberg, enhetschef
0910-73 50 00
Annette Lindgren Atterhem, SACO
0910-73 50 00

Sammanfattning

Besöksadress

Trädgårdsgatan 6
None

Postadress

None
Skellefteå, 93185

Liknande jobb


22 november 2024

Teknisk projektledare/Produktägare

Teknisk projektledare/Produktägare

22 november 2024