Systemförvaltare med fokus på verksamhetsutveckling

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av systemförvaltning och verksamhetshetsutveckling där IT varit en viktig komponent? Har du intresse för informationssäkerhet och GDPR? Nu har du chansen att få en nyckelroll i uppbyggnaden av den nya offentliga omställningsorganisationen som håller på att etableras vid Kammarkollegiet i Karlstad.

 

Verksamheten

Vårt uppdrag är att bidra till att fler personer kommer i arbete och får relevant kompetens genom att etablera ett grundläggande omställnings- och kompetensstöd. Verksamheten ska vara i drift från och med den 1 oktober 2022 och innan starten kommer du att delta i förberedelsearbetet av den nya verksamheten.

 

Det kommer att finnas två enheter vid avdelningen. Uppföljning och processtödsenheten kommer att arbeta med att leda och samordna utvecklingen av avdelningens arbetsflöden och systemstöd, avtalsuppföljning och kravställan på företagen som levererar tjänster till avdelningen. Enheten ansvarar också för förvaltning av verksamhetsdata, rapportering och analys av avdelningens eget arbete samt stöd till verksamhetens rådgivande fora. Ansökningsenheten kommer att ansvara för att handlägga och fatta beslut om inkommande ansökningar om omställnings- och kompetensstöd samt löpande uppföljning av de som utför rådgivning och stöd. Enheten ska även hantera eventuell omprövning och överklagan av beslut.

 

Nu söker vi flera nyckelpersoner till Uppföljning och processtödsenheten varav denna roll som systemförvaltare är en.

Arbetsuppgifter

Du ska vara avdelningens specialist på digitala stödsystem och bidra till utvecklingen av avdelningens arbetssätt genom att löpande driva anpassningen-, utvecklingen och implementeringen av de avdelningsspecifika systemstöden. De stödsystem som används är: Platina, Sitevision & Abou samt iipax communication. Viss verksamhet kommer också att automatiseras och samtliga system har anpassats utifrån verksamhetens behov. I arbetet ingår även att bidra till avdelningens informationssäkerhetsarbete inklusive GDPR-frågor. Du kommer att arbeta nära förvaltningsledarna för myndighetens leveransområden och i  samarbete med processledaren och övriga medarbetare och chefer på avdelningen samt IT-experter både internt och externt.

 

Du är väl förtrogen med olika tekniska lösningar och kan på pedagogiskt sätt kommunicera i gränslandet mellan IT och verksamhet för att utveckla verksamheten.

 

Är du vår framtida kollega?

 

Vi söker dig som har:


• Relevant eftergymnasial utbildning, troligen med inriktning på IT och/eller verksamhetsutveckling.
• Flera års erfarenhet från systemförvaltning eller projektledning/verksamhetshetsutveckling där IT varit en viktig komponent.
• Förmåga att dra tekniska slutsatser och är väl införstådd med aktuell teknik och IT-lösningar, vilket innebär att du kan röra dig i gränslandet mellan IT och verksamhet för att utveckla verksamheten.
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska

 

Det är meriterande om du har erfarenhet:


• från statlig verksamhet
• av de system som vi använder idag
• av arbete med informationssäkerhet och GDPR-frågor.

 

Som person bidrar du med problemlösningsförmåga för att i samverkan med verksamheten leda arbetet med att ta fram IT- lösningar, som förenklar vardagen för berörda. Du har en god pedagogisk förmåga, är lyhörd och tar ansvar. Du är samarbetsorienterad, men trivs även med att arbeta självständigt och strukturerat.

 

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.


Mer information
Tillträde snarast. Anställningen är en tillsvidareanställning och inleds med 6 månaders provanställning. 

Placeringsort för tjänsten är Karlstad.

 

Ansökan
Välkommen med din ansökan via www.kammarkollegiet.se/jobb, inklusive CV och personligt brev, senast den 1 april 2022. 

 

Kontaktpersoner
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Gabriella Hedlund, Chefspoolen, på telefon 0709955888, som hjälper oss med denna rekrytering.
Det går också bra att vända sig till fackliga företrädare Karin Edstrand, Saco-S, telefon 08-700 08 48 alternativt Lisa Ericsson, ST, telefon 08-700 06 40

 

Övrigt
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även allmänna arvsfonden finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 300 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad. Läs mer på kammarkollegiet.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Elisabeth Hammar
08-700 08 26

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kammarkollegiet
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 mars 2022
  • Ansök senast: 1 april 2022

Besöksadress

Birger Jarlsgatan 16 10315 STOCKHOLM
None

Postadress

Box 2218
Stockholm, 10315

Liknande jobb


22 november 2024

Teknisk projektledare/Produktägare

Teknisk projektledare/Produktägare

22 november 2024