OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.
I kommunen är vi cirka 2 500 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss?
Vill du vara med och utveckla arbetet på vår löneenhet där verksamhet, digitaliserade HR-processer och en hög servicenivå står i centrum?
Löneenheten i Ale är på en förändringsresa där vi går från manuellt och personbundet arbete till gemensamma och digitaliserade processer där de gör nytta. HR- och löneenhetens uppdrag är att addera värde till kommunens verksamheter och därmed till våra invånare. Ett uppdrag som engagerar oss att ge det lilla extra, varje dag. Här arbetar vi med stolthet, omtanke och lust!
Löneenheten tillhör HR-avdelningen och är centralt organiserad inom kommunledningsförvaltningen. På vår avdelning arbetar HR och lön tillsammans med att utifrån våra professioner bidra till verksamhetsutveckling och måluppfyllelse. Syftet är att skapa goda förutsättningar för våra chefer att effektivt och professionellt utöva tryggt, tydligt och modigt chefs- och ledarskap. Vi servar hela organisationen och för att trivas behöver du vara prestigelös och flexibel samt ha förmågan att ställa om till olika arbetsuppgifter.
ARBETSUPPGIFTER
En av våra nuvarande systemförvaltare går vidare mot andra utmaningar inom avdelningen och vi söker efter en ersättare till vårt team på lön!
Som systemförvaltare för våra personalsystem arbeta proaktivt och systematiskt med förvaltning och vidareutveckling av våra verksamhetssystem Personec P, Personec Utdata, Personec Förhandling, TimeCare Planering och Neptune.
Du tillhör vår systemförvaltargrupp som tillsammans ansvarar för att utveckla våra arbetsflöden, processer och rutiner i dialog med IT och andra intressenter inom kommunen. Tillsammans arbetar ni för hållbara lösningar som fungerar väl i ett helhetsperspektiv för hela kommunen genom att, bland annat, kravställa våra leverantörer. Som systemförvaltare säkerställer du kvalité, effektivitet, en säker hantering och användarvänliga system.
Vanligt förekommande arbetsuppgifter är exempelvis bearbetningar av lön och andra typer av körningar. Uppdateringar av system, analyser och felsökningar vid incidenter samt hantering av supportärenden.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom löne- eller systemområdet alternativt erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har intresse och god vana av att arbeta inom olika verksamhetssystem. Vi ser med fördel att du har erfarenhet av våra system Personec-P, Personec Utdata, Personec Förhandling, Time Care Planering och Neptune.
Som person är du orädd, tar egna initiativ och slutför det du påbörjat. Du har ett stort intresse för utvecklings- och kvalitetsfrågor samt trivs med att hålla dig uppdaterad och ser omvärldsbevakning som en självklarhet. Tidigare erfarenhet av att arbeta projekt- och processorienterat är mycket meriterande då en stor del utvecklingsarbete ligger inom ramen för systemförvaltarnas uppdrag.
Du som söker har god datavana samt goda kunskaper i svenska språket, i tal och skrift. Noggrannhet, serviceinriktat bemötande och ansvarskänsla är egenskaper vi förväntar oss att du har. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Vad kan vi erbjuda?
Hos oss kommer du att ingå i en grupp på tio personer där du ges stor möjlighet att påverka den fortsatta utvecklingen av lönearbetet i Ale kommun. I vardagen använder vi varandra som bollplank i både stora och små frågor. För oss är det viktigt med arbetsglädje och att ha nära till skratt!
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande.
ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.
Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.
Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.