OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Den 1 januari 2019 infördes ett licenssystem och en spelmarknad i konkurrens i Sverige. Vill du vara en del av Sveriges nya spelmyndighet och en del i arbetet med den fortsatta utvecklingen av Spelinspektionen? Vi söker medarbetare som erbjuds möjlighet till detta.
Vi sitter i moderna och trevliga lokaler med fem minuters promenad till Strängnäs nya resecentrum. Med tåg tar det knappt 50 minuter till Stockholm och 18 minuter till Eskilstuna.
Avdelningen för verksamhetsstöd söker en systemförvaltare med inriktning mot verksamhetsutveckling. Du kommer ingå som en del i myndighetens IT-team som ansvarar för operativ, strategisk, teknisk och administrativ IT inom Spelinspektionen.
Arbetsuppgifter
Du är en del av gruppen som arbetar med IT och dina arbetsuppgifter är att som systemförvaltare driva utveckling och förvaltning av myndighetens centrala system. I dina arbetsuppgifter ingår även att planera och medverka vid utveckling av myndighetens IT-miljö. Du bidrar till att kvalitetssäkra olika lösningar och att myndigheten uppfyller kraven på kontinuitet, säkerhet och prestanda inom IT. I ditt arbete ingår även att delta i interna verksamhetsutvecklingsprojekt, tekniska projekt samt delta vid införskaffande och framtagande av nya system.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom systemvetenskap eller annan lämplig utbildning som Spelinspektionen bedömer som likvärdig. Du ska ha flerårig erfarenhet av att ha arbetat med IT-projekt som förvaltare av verksamhetslösningar, teknik och interna system. Det är meriterande om du har erfarenhet av dokument- och ärendehanteringssystemet Platina, och om du har erfarenhet av arbete med IT-frågor inom offentlig verksamhet.
Du bör ha kunskap om IT-infrastruktur som till största delen består av Microsoftprodukter samt ha kunskap inom systemutveckling, främst i Microsoftmiljö. Det är även meriterande med kunskap om beställning eller upphandling.
Vi söker dig som har god analytisk förmåga med fokus på problemlösningar, kan arbeta självständigt och strukturerat. Du har god samarbetsförmåga och förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Som person är du flexibel, lyhörd och kan prestera i ett tidvis högt tempo. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Spelinspektionen eftersträvar mångfald ur alla aspekter.
Frågor om tjänsten besvaras av avdelningschefen Iréne Haghi Dickman, 0152-650 131. Fackliga kontaktpersoner är Elisabet Sente (SACO), 0152-650 149 och Eva-Britt Öberg (ST), 0152-650 148.
Är du intresserad av att arbeta inom en utvecklande verksamhet? Skicka då din ansökan, med personligt brev och CV, till registrator@spelinspektionen.se. Märk ansökan med Dnr 20Si2516. Ansökan ska vara oss tillhanda senast den 27 oktober 2020.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- eller rekryteringshjälp i samband med denna annons.