OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Genom att underhålla, förbättra och utveckla våra verksamhetssystem är du som systemförvaltare med och skapar förutsättningar för tillit, en känsla av hanterbarhet och meningsfullhet i verksamheten. Du skapar nytta för våra användare så att de i sin tur kan möta och ge god vård och omsorg åt kommunens medborgare på ett rättssäkert och kvalitativt sätt.
Som systemförvaltare ingår du i en administrativ enhet och är en stöd- och servicefunktion inom omsorgssektionen. Du har en systemadministratör som kollega och ingår i kommunens IT-samverkan med Ulricehamns kommun för driftsfrågor. Du har din arbetsplats på Kommunhuset i Tranemo.
I Tranemo kommun känner du dig välkommen. Här verkar vi för en stark känsla av samhörighet och uppmuntrar dig som anställd att ha inflytande och delaktighet i utvecklingsarbetet av våra verksamheter.
Som arbetsgivare arbetar vi utifrån ett hållbarhetsperspektiv med bra arbetsvillkor, gott ledarskap och en tydlig värdegrund; vår verksamhet ska vara tillgänglig för alla, alla ska bli bemötta på ett positivt och professionellt sätt, vi levererar tjänster med god service och hög kvalitet och alla vi möter ska känna att de blir lyssnade på.
ARBETSUPPGIFTER
Som systemförvaltare kommer du att arbeta med förvaltning, utveckling och drift av vårt verksamhetssystem Treserva samt planeringssystemet TES. Vi är en nämnd vilket innebär att systemet omfattar funktionsnedsättning, individ- och familjeomsorg, kommunal hälso- och sjukvård samt äldreomsorg från ansökan till genomförande, debitering och avslut.
I arbetsuppgifterna ingår bland annat att ta fram guider, lyssna in behov från verksamheterna, samordna olika införandeprojekt och implementeringar tillsammans med IT-funktionen, konfigurera nya moduler och lösningar samt planera och genomföra utbildning för superanvändare. Samverkan löper som en röd tråd genom alla arbetsuppgifter. Vi har också börjat arbeta mer med E-tjänster och mobila lösningar där du som systemförvaltare har en aktiv roll.
I ditt uppdrag ingår också att vara informationssäkerhetshandläggare med ansvar för sektionens arbete med GDPR. Du ingår i ett kommunalt nätverk för informationssäkerhet och har även kontakt med Boråsregionens dataskyddsombud.
KVALIFIKATIONER
Företrädesvis har du en akademisk utbildning inom systemvetenskap med inriktning mot affärssystem eller systemutveckling. Alternativt har du en för socialtjänstområdet relevant högskoleexamen, ex socionom, arbetsterapeut, sjuksköterska eller annan kompetens som bedöms likvärdig med tidigare erfarenhet av att ha arbetat som superanvändare, systemspecialist eller objektspecialist.
Det är meriterande om du har ett intresse för och erfarenhet av att arbeta med statistik och att leda projekt.
Du ska ha mycket goda datakunskaper samt kunskaper om Officepaketet. Du bör ha god kännedom om tillämplig lagstiftning, såsom SoL, LSS, HSL, OSL och GDPR.
Våra värdeord inom enheten är pålitlig, strukturerad och uppmärksam. Vi lägger därför stor vikt vid personliga egenskaper såsom att du är en självgående och ansvarskännande person med stark drivkraft att lösa uppgifter. Du har en god samarbets- och initiativförmåga, ett serviceinriktat arbetssätt, en god planeringsförmåga och du kan uttrycka dig väl i skrift och tal.
Vi ser gärna att du är pedagogiskt lagd och van vid att hålla presentationer och utbildningar. Du har nytta av att vara genuint intresserad av att möta och förstå människor och nyfiken på att lära nytt och att utvecklas.
Humor och ett varmt hjärta är också alltid välkommet.
Rekryteringen till tjänsten kommer att ske löpande, så tveka inte med att söka! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt GDPR.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Områdeschef Socialt stöd/LSS Carina Öman Stenvall
0325-576376
Samordnare Sociala stödteamet Elisabeth Bay-Jensen
0766-430712
Områdeschef Marita Nordin
0325-576314
Områdeschef Sanjin Okic
0325-576312
Områdeschef Martti Järviniemi
0325-576375
Områdeschef Fidan Bilalli
0325-576214
Områdeschef Eva Wik
0325-576280
Områdeschef Madelen Stangel
0325-576309
Områdeschef Hemtjänst Tranemo Siv Vadelius
0325-576383
Tf områdeschef Adis Suskic