OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Löneservice
Vill du vara med och utveckla Jönköpings kommunkoncerns personalsystem? Vi söker dig med stort engagemang och kompetens som vill vara med och vidareutveckla vår verksamhet. Ser du möjligheter där andra ser problem och är van att navigera i olika system? Då har vi ett jobb som du ska söka!
Arbetet som systemförvaltare är självständigt, både på operativ och strategisk nivå, och innebär bland annat att fånga och möta behov från användarna samt samordna förändringsaktiviteter och utvecklingsfrågor. Du arbetar med kommunens förvaltningar och kommunala bolag. Arbetet innebär också kontakter och samverkan med kommunens Digitaliseringsavdelning och olika systemleverantörer.
Systemförvaltarna är ett team på fem personer som ansvarar för att förvalta, underhålla och vidareutveckla Jönköpings kommunkoncerns personalsystem; Personec P, Time Care, Neptune och vårt ärendehanteringssystem Artvise.
I dagsläget blir din huvudsakliga uppgift att, tillsammans med övriga systemförvaltare, förvalta och utveckla framförallt Neptune, och vårt arbete i Artvise.
Din kompetens
Vi vill rekrytera dig som har erfarenhet av kvalificerat arbete med system, företrädesvis systemförvaltning av ovanstående eller liknande system och har utbildning som vi bedömer relevant för tjänsten.
För att lyckas i rollen behöver du tycka om att samarbeta, vara flexibel och ha goda IT-kunskaper samt ett brinnande intresse för IT-system. Som person är du trygg i din yrkesroll och bra på att både strukturera och ansvara för dina arbetsuppgifter såväl enskilt som i grupp. Du är van att ta initiativ, och har lätt att uttrycka dig i tal och skrift. Vi sätter stort värde på förmågan att se hela verksamhetens behov och viljan att driva den framåt.
Vi erbjuder bland annat
- ett utvecklande jobb i en spännande miljö och organisation,
- en arbetsgemenskap som kännetecknas av stort engagemang och arbetsglädje,
- förkortad arbetstid under juni, juli och augusti.
Om oss
Löneservice uppdrag är att tillhandahålla effektiva och användarvänliga systemstöd med fokus på korrekt lön och pension till rätt medarbetare i avtalad tid. Vi hanterar cirka 17 000 utbetalningar till ett nettovärde på omkring 300 000 000 kronor per månad och vi är drygt 30 personer som arbetar med lönerelaterade frågor, systemförvaltning och pensionsfrågor för att tillsammans nå vårt övergripande mål.
För frågor
Kontakta Åsa Nord, lönechef tfn 036-10 57 07 och/eller Facklig företrädare för Vision är Victoria Lindén, tfn 036-10 55 04.
Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten.
Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.