Systemförvaltare, Omsorgsförvaltningen

Systemförvaltare, Omsorgsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Omsorgsförvaltningen med cirka 1275 anställda omfattar de tre verksamheterna ordinärt boende, särskilt boende och specialenheter. Utöver ledningsgrupp och linjeorganisation finns en handläggarenhet samt stödfunktioner såsom ekonomer, HR, IT och allmänt administrativt stöd.

Omsorgsförvaltningen erbjuder ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår strävan är att vård och omsorg ska bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbetare.

Förvaltningen har ett uppdrag att förbättra kvaliteten för våra medborgare, samtidigt som vi förväntas öka effektiviteten i vårt arbete för att möta en framtid med en ökande andel äldre av befolkningen och en förväntad brist på personal.

Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner
- semesterväxling
- årsarbetstid
- friskvårdsbidrag
- hälsofrämjande aktiviteter
- extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
- personal- och fritidsföreningen Pulsen

Omsorgsförvaltningen söker en systemförvaltare med inriktning mot integrationer, mobiltelefoni och appar som används av omsorgspersonal i verksamheten.


ARBETSUPPGIFTER
Som systemförvaltare inom Omsorgsförvaltningen kommer du i huvudsak arbeta med systemförvaltning av Procapita/Lifecare med tillhörande integrationer för vård och omsorg. Du ansvarar för att administrera behörigheter samt ge support åt och utbilda användare i systemen. Du har en central funktion i att delta i nya digitala utvecklings- och förbättringsarbeten. Du kommer att ha många kontaktytor både gentemot användare och IT-leverantörer vilket ställer krav på tillgänglighet och service samt förmåga att samarbeta.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom IT eller liknande som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Flerårig arbetslivserfarenhet inom IT är meriterande. Vi ser gärna att du har utbildning inom eller erfarenhet av vård och omsorg och av systemförvaltning.
Du är strukturerad, självgående och har förmåga att prioritera. Vidare uppskattar du att jobba med människor och service med tekniken som redskap och bidrar till utveckling och förbättringar genom ditt arbete. Du är tydlig i din kommunikation och kan utifrån ett prestigelöst förhållningssätt dela med dig och inhämta ny kunskap. Du har mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Körkort är ett krav.

ÖVRIGT
I denna rekrytering kommer vi tillämpa löpande urval, vilket gör att tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sandvikens kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Aditro recruit/Offentliga jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69
Annika Stadin
026-24 15 34
Petra Winberg
026-24 15 34
Sabina Johansson
026-24 03 63
Pia Linde
026-24 20 78
Inglis Skoog
026-24 19 88
Linda Sohlberg
026-24 18 19
Enhetschef Annika Einarsson
026-24 15 97
Vårdförbundet Pia Linde
026-24 20 78
Personalsekreterare Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69

Sammanfattning

Besöksadress

81180 Sandviken
None

Postadress

Stadshuset, Odengatan 37
Sandviken, 81180

Liknande jobb


22 november 2024

Teknisk projektledare/Produktägare

Teknisk projektledare/Produktägare

22 november 2024