OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.
Om arbetsplatsen
Helsingborg kontaktcenter öppnade under 2013. Kontaktcenter som har i uppdrag att samordna stadens service gentemot allmänheten bygger på principen ”en väg in”. Syftet är ökad service och högre tillgänglighet både till vardags men även vid kriser och extraordinära händelser då kontaktcenter är en viktig del i stadens krisorganisation. Vi söker därför dig som vill anta utmaningen att som systemförvaltare vara med och fortsätta bygga upp en verksamhet som sätter Helsingborg på kartan när det gäller god service, hög tillgänglighet och digital utveckling med invånarna i fokus.
Kontaktcenters mål är höga med siktet inställt på att fortsätta vara sverigeledande avseende effektiv service, tillgänglighet och bemötande. De kommande åren fokuserar vi även på att bli Sveriges mest innovativa och digitala kontaktcenter. Vi strävar efter att möjliggöra för kund att lösa sina ärenden själv. Det ställer krav på att vi ser över våra tjänster och vår service med nytänkande och digitalisering i fokus.
Helsingborgs kontaktcenter är en del av stadsledningsförvaltningen men jobbar på uppdrag för hela staden.
Arbetsuppgifter
En av de centrala arbetsuppgifterna för denna tjänst är att vara systemförvaltare för enhetens verksamhetssystem, bland annat Microsoft Dynamics CRM och Mitel Contact Center Enterprise. Du har också ansvar för att koordinera utvecklingen av verksamhetssystemen utifrån användarnas och verksamhetens behov. Du säkerställer att verksamheten har rätt tekniska förutsättningar och utrustning.
Som systemförvaltare ingår du i ledningsstödets utvecklingsgrupp och samarbetar nära med den digitala utvecklaren och kvalitetssamordnaren för att driva verksamhetsutveckling.
Du kommer även stödja enhetschef och sektionschefer i analys av statistik från telefoni och ärendehantering i syfte att skapa rätt bemanning och säkerställa en bra information och service till våra invånare, företagare och besökare.
Andra uppdrag är att stödja enhetens ledningsgrupp med arbetsuppgifter som till exempel att leda kortare utvecklingsprojekt, beställningar, utredningar och upphandlingar samt delta i pågående utvecklingsarbete på enheten.
Kvalifikationer
• Utbildning på högskolenivå eller motsvarande
• Flera års erfarenhet av systemförvaltning
• Erfarenhet av att driva utveckling av processer
• Vana att arbeta i olika IT-system
• Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och i skrift.
• Förmåga att slutföra uppsatta mål utifrån verksamhetens prioriteringar
Vi söker dig som har förmåga att snabbt ta till dig information, lära dig nya uppgifter och arbetssätt. Förmågor och egenskaper som är högt värderade är att vara analytisk, kunna kommunicera med andra, vara resultatinriktad, ha god samarbetsförmåga och vara relationsbyggande. Du tar egna initiativ och kommer med förslag till nya arbetssätt. Förklarar och har argument för en föreslagen riktning. Har förmågan att förstå olika lösningsförslag och efter avvägning föreslå den bästa lösningen.
Meriterande:
• Offentlig förvaltning
• Samordning/processledning
• Ärendehanteringssystem/kundtjänstsystem
• Telefonisystem
• God kännedom om gällande lagstiftning såsom kommunallagen, förvaltningslagen, offentlighets- och sekretesslagen och dataskyddsförordning
Övrig information
Sista ansökningsdag: 2020-03-29. Vi tillämpar löpande urval
Anställningsform: Månadsanställning
Omfattning: 100 %
Tillträdesdatum: Efter överenskommelse
Varaktighet: Tillsvidare
Antal tjänster: 1
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Har du några frågor kan du kontakta kontaktpersonen som finns angiven i annonsen.
Fackliga företrädare
https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.