Systemförvaltare Personec P

Systemförvaltare Personec P

Arbetsbeskrivning

SOLTAK AB ägs av fyra kommuner som lagt över sin ekonomiadministration och löneadministration. Tre kommuner har lagt över IT-drift och -support, allt för att samordna och effektivisera produktionen av stödtjänster.

Vi arbetar för att leverera professionella tjänster till våra kunder. Kundkommunerna skall få ta del av servicetjänster i ständig utveckling. Ägarkommunernas stödprocesser utgör bolagets kärnverksamhet. Beslutsvägarna inom bolaget är korta.

SOLTAK AB skall vara en attraktiv arbetsgivare som värderar sina medarbetare högt och som inspirerar till yrkesmässig och personlig utveckling.


ARBETSUPPGIFTER
Arbetet är en intressant och utvecklande tjänst som systemförvaltare. Du blir en av flera systemförvaltare där du har specialistkunskap inom flera områden och system. Du kommer att, tillsammans med övriga systemförvaltare inom Affärsområde Lön, ansvara för systemförvaltningen och utvecklingen av arbetssätt och processer i Personec P samt tredjepartssystem såsom Time Care Planering och Time Care Pool mfl.

Du kommer att få vara med och utveckla våra arbetsflöden samt utveckling av processer och rutiner för att hela tiden förbättra och effektivisera systemförvaltargruppens leveranser. I ditt arbete kommer du att uppdatera, planera och ansvara för att införa nya systemversioner, tabellintag, behörighetssystemet Neptune samt användarportalen Visma Window. Även andra specialistfunktioner inom specifika områden kan förekomma såsom t ex att besvara skatte- och revisonsfrågor. Du kommer att ha ett nära samarbete med kollegor internt på SOLTAK, medarbetare/chefer i kundkommunerna samt externa aktörer och leverantörer.
Rutinmässiga arbetsuppgifter förekommer såsom exempelvis bearbetningar av lön och andra typer av körningar och uppdateringar av system. Även analyser och felsökningar vid incidenter eller fel samt hantering av supportärenden är förekommande arbetsuppgifter i rollen.


KVALIFIKATIONER
Du har flera års erfarenhet av systemförvaltning inom löneområdet. Du har akademisk utbildning eller annan utbildning inom området som av arbetsgivaren ses som likvärdig. Kunskaper inom kommunala avtalsområden är mycket meriterande. Önskvärt är att du har erfarenhet av att driva och arbeta i projekt.

Som person är du är lösningsfokuserad och ansvarstagande. Du drivs av att skapa hållbara lösningar som fungerar väl i ett helhetsperspektiv. Att samarbeta är en förutsättning. Arbetet innebär många kontakter både internt på SOLTAK och i kundkommunerna, samt externt med leverantörer. Därför är det en förutsättning att du trivs med att arbeta i team och har förmågan att skapa goda relationer samt ser helheten i löneprocessen.

Du kan självständigt planera och driva utvecklingsarbete och visar vilja och intresse för din egen utveckling. Du har ett stort engagemang för systemfrågor och för att skapa användarvänliga lösningar.

ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande, så registrera din ansökan redan idag!

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

IT-chef Martin Roos

TF Lönechef Emma Magnusson
010-3312801
Driftchef IT-teamet Johanna Settergren

VD Bengt Gustafsson

Teamchef för IT-teamet Johanna Settergren

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SOLTAK AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 juni 2020
  • Ansök senast: 28 juni 2020

Besöksadress

Trollhättevägen 20 44234 Kungälv
None

Postadress

Trollhättevägen 20
Kungälv, 44234

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

Lönespecialist

22 november 2024

22 november 2024