OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ulricehamns kommun är inne i en fortsatt tillväxtfas. På bara några år har vi gått från liten till större, utan att tappa vår identitet. I nära samarbete med medarbetare och invånare gör vi mesta möjliga samhällsnytta. För kommunen som arbetsgivare innebär det en unik bredd i uppdragen med goda möjligheter till utveckling för dig som anställd. Vill du vara med och skapa framtiden med oss?
HR-funktionen leds av kommunens HR-chef och består av en HR-del om sju personer och en löneenhet. Tillsammans utgör vi ett stöd till verksamheterna och organisationens chefer inom samtliga personalrelaterade områden.
Lönenheten består av en chef tillika systemförvaltare, en systemförvaltare samt fyra löneadministratörer. Löneenhetens övergripande uppdrag är att betala ut rätt lön till rätt person i rätt tid. Vårt fokus är därför riktat på att digitalisera och utveckla vår löneprocess och vi söker därför dig med idéerna, drivet och intresset för att göra detta riktigt bra.
Är det dig vi söker? Ta chansen att bli en del av ett glatt gäng med höga ambitioner och mycket arbetsglädje!
ARBETSUPPGIFTER
Arbetet är en intressant och utvecklande tjänst där du bidrar med dina specialistkunskaper till att utveckla våra system och skapa bästa möjliga förutsättningar för våra användare.
Dina arbetsuppgifter som systemförvaltare på löneenheten blir bland annat att:
- utveckla och systemförvalta processerna i systemen Personec P med Utdata,
Förhandling, Tid och Winlas.
- planera för och genomföra versions- och tabelluppdateringar samt beställa lokala
uppdateringar så att systemen fungerar efter de lagar och avtal som finns.
- hantera kommunens HR- och löneprocesser.
- driva digitalisering/automatisering av löneprocessen.
- bistå med specialistkunskaper inom löneadministration.
- driva löneenhetens utbildningsverksamhet med skapande av guider, instruktionsfilmer etc.
- analysera och felsöka incidenter i våra system samt hantera supportärenden.
- agera back-up till kommunens systemförvaltare för Time Care/MA samt Time Pool.
Du kommer också att ha nära kontakt och samarbete med systemleverantörer och med kommunens övriga systemförvaltare som handhar integrerade system.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med relevant hög- eller yrkeshögskoleutbildning med inriktning mot exempelvis lön, HR eller annan som vi bedömer lämplig.
Du har erfarenhet inom löneadministration och det är särskilt meriterande om du har erfarenhet från systemförvaltning av ett kommunalt lönesystem samt kunskaper inom arbetsrätt och våra kommunala avtalsområden.
Önskvärt är också att du har erfarenhet av att driva och arbeta i projekt och känner dig trygg med att företräda ditt kompetensområde inför andra.
Du som söker har ett starkt utvecklingsperspektiv och ser möjligheterna i våra system. Med hjälp av din digitala kompetens bidrar du till att hitta digitala och automatiserade lösningar på våra processer. Du har lätt för att planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt och behåller lugnet i stressade situationer. Det är viktigt att du agerar självgående och initiativtagande.
Du har en god kommunikativ förmåga och kan anpassa språket efter situation. Du är pedagogisk och har lätt för att få fram ditt budskap. God förmåga att samarbeta är mycket viktigt då en stor del av ditt arbete handlar om att ta fram nya förbättrade arbetssätt i nära samarbete med verksamheterna samt ge support till våra användare.
Du är en van användare av Office-paketet och har minst grundläggande kunskaper i Excel.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi undanbeder oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag under rekryteringen.
Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran.