Systemförvaltare (Personec P) till HR-servicecenter

Systemförvaltare (Personec P) till HR-servicecenter

Arbetsbeskrivning

Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något.

Stadsledningsförvaltningen har cirka 400 medarbetare och leds av vår biträdande stadsdirektör. För att kunna utföra vårt uppdrag är vi organiserade i sju avdelningar. Vår förvaltning har ett viktigt och spännande uppdrag där vi finns till för andra – för kollegor, andra förvaltningar, helsingborgaren och företagen, för att nämna några. Stadsledningsförvaltningen ska:
• leda, utveckla och samordna kommunens verksamhet inom övergripande och gemensamma områden.
• erbjuda tjänster och produkter som efterfrågas av kommunstyrelsen, förvaltningar och bolag, inklusive gemensamma funktioner som riktar sig direkt till helsingborgarna.
• i samverkan med externa parter skapa förutsättningar för en positiv utveckling av Helsingborg. Om arbetsplatsen
HR-servicecenter är en del av HR-avdelningen inom Stadsledningsförvaltningen. HR-servicecenters uppdrag är att hantera löneadministration, pensionsadministration och systemförvaltning av samverkande partners lönesystem för att säkerställa lönehanteringsprocessen för samverkande kommuner inom Familjen Helsingborg. Samverkan inom HR-servicecenter består av kommunerna; Båstad, Helsingborg, Höganäs, Klippan, Perstorp, Svalöv, Åstorp och Ängelholm.

I dagsläget levererar vi drygt 28 000 lönespecifikationer per månad till ett belopp av cirka 390 miljoner kronor. Vår support är bemannad varje vardag och hanterar cirka 3 000 samtal i månaden från medarbetare, chefer, specialister och myndigheter med flera. Vi är idag drygt 45 medarbetare på HR-servicecenter. HR-servicecenters målsättningar är att utvecklas med flera kunder inom Familjen Helsingborg, att bidra till kostnadseffektivitet för våra uppdragsgivare och bli Sveriges bästa Servicecenter.

Vi söker dig som vill arbeta som systemförvaltare och vara med och fortsätta att ständigt utveckla en professionell serviceverksamhet. Tjänsten avser en tillsvidareanställning.

Kundens fokus och att arbeta smartare tillsammans är prioriterade områden för oss som stödorganisation till chefer, chefsstöd och anställda inom de kommuner som samverkar avseende löne- och pensionsadministration inom Familjen Helsingborg.

Arbetsuppgifter
Din roll är att tillsammans med lönespecialisterna och övriga medarbetare bidra till en effektiv och processinriktad lönehantering där vår förmåga till effektivitet till stor del bygger på att utveckla gemensamma processer. Du kommer att tillhöra arbetslag system, som har till uppgift att förvalta våra kunders HR/lönesystem, kvalitetssäkra löneprocessen och samarbeta med lönespecialisterna och pensionshandläggarna. I arbetet ingår även att planera för och testa versionsuppgraderingar och andra systemrelaterade arbetsuppgifter. Vi arbetar med Visma Personec P som HR/lönesystem.

Som systemförvaltare är du även en viktig del i löneprocessen, du kommer utföra kontroller och verkställa lön, säkerställa de månatliga systemrutinerna och den löpande systemadministrationen. Du är ett expertstöd i systemfrågor internt och externt. Uppdraget innebär kontaktytor med systemleverantör och kunder. I rollen ingår också att delta i olika utvecklingsaktiviteter. 

Kvalifikationer

• Du har erfarenhet av att arbeta med systemet Personec P.
• Du har ett konsultativt arbetssätt och ett professionellt bemötande och tycker om att ge god service.
• Du kan skapa goda relationer och trivs bra med att arbeta i team.
• Du kan självständigt planera och driva utvecklingsarbete och visar vilja att själv utvecklas.  Du drivs av att vara med och utveckla genom att se möjligheter och lösa problem.

Det är meriterande om du har kunskaper om kommunala avtalsområden.

För att trivas hos oss ska du tycka om att arbeta i en miljö som ständigt utvecklas och har ett högt tempo. Vi arbetar i en dynamisk miljö vilket innebär olika former av förändringar i våra interna arbetssätt, hos våra kunder och våra system.

Som person är du ansvarstagande, strukturerad, kommunikativ och öppen. Du har fallenhet för att ge god service, samarbeta med andra och skapa förtroende. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och din förmåga att vara en bra lagspelare.

Övrig information
Sista ansökningsdag: 2021-06-13. Urval och intervjuer sker löpande. 

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Tillträdesdatum: Tillträde efter överenskommelse 

Antal tjänster: 1

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

Fackliga företrädare
https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Helsingborgs stad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 maj 2021
  • Ansök senast: 13 juni 2021

Liknande jobb