OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SDC förmedlar och förädlar information mellan skog och industri genom branschgemensamma IT-tjänster. SDC är en ekonomisk förening som efter 45 år har utvecklats till skogsnäringens IT-företag - ett informationsnav när det gäller produktionsinformation, lagerförflyttningar och mätpunkter för virkes-, transport- och biobränsleaffärer. Den bearbetade informationen paketerar vi i vissa fall till färdiga produkter och tjänster. I andra fall förädlas och behovsanpassas informationen för integrering i våra kunders egna system. Arbetsuppgifter Som systemförvaltare leder du en förvaltningsgrupp bestående av systemtekniker och representant från kundtjänst - med stöd från verksamhetsledaren inom ditt område. Du hanterar nya ärenden och lämnar underlag för prioritering och planering av resurser för genomförandet. Det är du som ser till att delsystemet innehåller godkänd kvalitet avseende data och teknik. Du ansvarar för och godkänner systemtester. Du kan även fungera som testledare eller projektledare när vi ger ut nya systemversioner. Vi arbetar efter modeller för bl a förvaltning, systemutveckling och projektstyrning. Tidigare erfarenhet från liknande arbetsuppgifter är ett krav. Kvalifikationer och egenskaper Vi söker dig som har god erfarenhet från systemförvaltning. Dina personliga egenskaper som vi värdesätter är att du är noggrann och målinriktad. Vidare är du bra på att samarbeta och lyhörd för kundernas behov. Kvalitetsmedvetenhet och förmåga att arbeta systematiskt är viktigt då vi har höga leveranskrav.