Systemförvaltare, sektor socialtjänst

Systemförvaltare, sektor socialtjänst

Arbetsbeskrivning

Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.

I kommunen är vi cirka 2 500 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss?

Tjänsten är placerad/organiserad under enheten för ledningsstöd och utveckling som är en central stödfunktion för hela sektor arbete, trygghet och omsorg. Enheten består av 20 kompetenta medarbetare och spänner över många olika verksamhetsområden vilket ger en stimulerande dynamik till arbetet. Nu söker vi en systemförvaltare som vill bidra till sektorns arbete med digitalisering, förändringsarbete och systemutveckling. Utöver din tjänst finns fyra andra systemförvaltare samt en verksamhetsutvecklare IT som tillsammans utgör sektorns stödfunktion avseende IT, digitalisering och systemförvaltning.

ARBETSUPPGIFTER
I ditt arbete som systemförvaltare kommer du främst att ansvara för förvaltning och utveckling av verksamhetssystemet Treserva.

I arbetsuppgifterna som rör förvaltning ingår bland annat användaradministration och support, dokumentation, statistikuttag, felsökning och problemlösning.

I arbetsuppgifterna som rör utveckling ingår bland annat framtagande av nya rutiner, inhämtande av behov från verksamheterna, samordning av utvecklingsgrupper för olika införanden och implementeringar, konfiguration av nya moduler och lösningar samt planering och genomförande av utbildning för specialistanvändare. Samverkan med interna och externa aktörer löper som en röd tråd genom alla arbetsuppgifter.
Enhetens systemförvaltare arbetar med samtliga verksamhetsområden men har olika fokusområden. Den här tjänsten kommer främst att inriktas mot fokusområde myndighetsutövning.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning, alternativt har erfarenhet av förvaltning av system inom verksamhetsområdena. Det är även meriterande med erfarenhet av att utbilda andra i systemanvändning och om du överlag har ett stort engagemang för systemfrågor.

Ett krav är att du ska ha god kunskap om vårt verksamhetssystem Treserva och det är meriterande om du även har kännedom om och kunskap i något eller några av de övriga IT-system som används inom sektorn (exempelvis TES, Samsa, HSA, SITHS, GWA).

Vidare är det ett krav att du har bakgrund eller kompetens i välfärdssektorns verksamhetsområden och då i synnerhet processerna och flödena som myndighetsutövning inom socialtjänsten.

Vi söker dig som är en nyfiken, pedagogisk, positiv och trygg person som gillar att arbeta såväl självständigt som i team och som trivs med att arbeta i rollen som stödfunktion.

Uppdraget förutsätter att du är serviceinriktad och uppmärksam på verksamhetens behov. Du ska ha lätt för att skapa och underhålla yrkesmässiga kontakter och nätverk.
Uppdraget ställer även krav på att du kan ta egna initiativ samt att du är noggrann även under tidspress.
Då uppdraget är brett behöver du kunna strukturera ditt eget arbete samt ha ett stort mått av ordningssinne. Som systemförvaltare är det också viktigt att se möjligheter i förändring och kunna anpassa sig till nya omständigheter.

Du behöver ha mycket goda kunskaper i svenska språket, såväl i tal som skrift.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Intervjuer och urval sker löpande under ansökningstiden.

ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ale kommun, sektor socialtjänst
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 oktober 2021
  • Ansök senast: 20 november 2021

Liknande jobb


4 november 2024

Produktägare

Produktägare

31 oktober 2024