Systemförvaltare sökes till Gryaab

Systemförvaltare sökes till Gryaab

Arbetsbeskrivning

Gryaab jobbar för ett renare hav! Det är vi på Gryaab som tar hand om avloppsvattnet från Ale, Göteborg, Härryda, Kungälv, Lerum, Mölndal och Partille. Vi tar bort en stor del av de näringsämnen som bidrar till övergödning i havet och återför det i kretsloppet i form av biogas och behandlat slam. Det renade vattnet släpps ut Göta älv och får rinna vidare till havs. Sedan starten 1972 har bolaget gjort miljösatsningar på miljarder kronor i tunnlar och reningsverk. Det har gjort att regionens vattendrag befriats från utsläpp av avloppsvatten och har bidragit till ett renare hav. Gryaab har idag drygt 100 medarbetare och omsätter cirka 365 miljoner kronor. Gryaab är en modern och helautomatiserad anläggning.

BYT INGRESS

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en trevlig och engagerad systemförvaltare som älskar sitt jobb! Du kommer att arbeta med förvaltning och vidareutveckling av Gryaabs IT-system, främst vårt underhålls- och konstruktionssystem. I arbetet ingår bland annat underhåll, förbättring och support. Du tar ett helhetsansvar där du hanterar ärenden kring support och användarstöd, arbetar med att leveranstesta nya funktioner, felsöker och löser incidenter, hanterar övergripande behörigheter, utformar dokumentation och utbildningsmaterial samt hanterar systeminställningar. I dina arbetsuppgifter ingår även att leda användargrupper och hålla utbildningar vid behov.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Stödja verksamheten i den dagliga användningen
• Ta fram förslag på mål och förvaltningsplaner
• Utföra arbete enligt uppsatta mål och enligt förvaltningsplaner (vidmakthållande och utveckling av IT-systemen)
• Samla in verksamhetens IT-behov och skapa kravspecifikationer
• Validera leveranser från leverantör
• Medverka i eller driva projekt enligt särskilt uppdrag
• Säkerställa att verksamhetens utbildningsbehov tillgodoses
• Skapa och underhålla dokumentation
• Bevaka teknik och säkerhetsutvecklingen inom arbetsområdet




KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har lämplig högskoleutbildning inom system och IT med minst tre års erfarenhet inom IT-området. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

Som person är du engagerad, kommunikativ, förtroendeingivande och har lätt för att se helheten.
Du är tekniskt intresserad och kan själv eller tillsammans med extern leverantör hantera eventuella problem relaterade till området. Du har det strategiska tänkandet och kunnandet för att få en stabil IT-miljö som lever upp till både nuvarande och kommande krav.

Detta är meriterande:
• Erfarenhet av att hantera leverantörer genom kravställning, beställning och validering av leverans
• Erfarenhet från konstruktionssystem, främst COMOS
• Erfarenhet från underhållssystem, främst MaintMaster

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs Stad , Gryaab
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 augusti 2020
  • Ansök senast: 20 september 2020

Liknande jobb


4 november 2024

Produktägare

Produktägare

31 oktober 2024