OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Gryaab jobbar vi tillsammans för ett renare hav och en bättre miljö. Gryaab ägs av kommunerna Ale, Bollebygd, Göteborg, Härryda, Kungälv, Lerum, Mölndal och Partille. På Ryaverket renar vi avloppsvattnet och tar bort en stor del av de näringsämnen som påverkar övergödningen i havet och återför det i kretsloppet i form av biogas och behandlat slam. Det renade vattnet släpps sedan ut i Göta älv. Gryaab är en modern och helautomatiserad anläggning. Sedan starten 1972 har bolaget gjort miljösatsningar för miljarder kronor som gjort att regionens vattendrag befriats från utsläpp av avloppsvatten och bidragit till ett renare hav. För att kunna möta samhällets framtida behov behöver Gryaab utvecklas hållbart. Därför har Gryaab startat programmet Nya Rya. Det blir Gryaabs största utbyggnation någonsin som beräknas vara färdigt år 2036. Gryaab har drygt 110 anställda och omsätter cirka 365 miljoner kronor.
ARBETSUPPGIFTER
Som systemförvaltare hos oss på Gryaab kommer du att arbeta med vidareutveckling och förvaltning av Gryaabs IT-system, främst vårt underhålls- och konstruktionssystem. I arbetet ingår bland annat underhåll, förbättring och support. Du tar ett helhetsansvar där du hanterar ärenden kring support och användarstöd, arbetar med att leveranstesta nya funktioner, felsöker och löser incidenter, hanterar behörigheter, utformar dokumentation och utbildningsmaterial samt hanterar systeminställningar.
I dina arbetsuppgifter ingår det även att leda användargrupper och hålla utbildningar vid behov. Du kommer också att leda uppdrag där du agerar kravställare till leverantör och leder tester av systemleveranser. Du koordinerar arbetet mot såväl interna leveransenheter som externa leverantörer. Du kommer tillhöra gruppen AIT som består av en gruppchef och nio tekniska experter.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som lämplig högskoleutbildning inom system och IT, alternativt så har du tillskansat dig motsvarade kunskaper genom arbetslivserfarenhet. Du har minst 3 års arbetslivserfarenhet inom ett relevant område. Du behöver behärska det svenska och engelska språket i såväl tal som skrift.
Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av att hantera leverantörer genom kravställning, beställning och validering av leverans. Har du även erfarenhet från konstruktionssystem och underhållssystem, såsom COMOS och
MaintMaster samt arbetat med SQL Server så ser vi även detta som meriterande.
Du är tekniskt intresserad och kan själv eller tillsammans med extern leverantör hantera alla eventuella problem relaterade till området. Du har det strategiska tänkandet och kunnandet för att få en stabil IT-miljö som lever upp till både nuvarande och kommande krav.
Som person är du driven, du har en helhetssyn och sätter den egna verksamheten i ett större sammanhang. vidare är du också kommunikativ och skapar förtroende. I den här rollen behöver du även vara strukturerad, arbeta effektivt och se till att arbetsuppgifter slutförs.
Låter det här som en tjänst för dig, tveka inte att söka redan idag!
ÖVRIGT
På Gryaab är vi måna om medarbetarnas personliga utveckling och möjlighet att kombinera arbetsliv med privatliv. Genom ett öppet och positivt synsätt skapar vi förutsättningar för en arbetsmiljö där vi trivs, mår bra och kan göra ett bättre jobb. Ett starkt engagemang är något som kännetecknar oss och vi värnar om en öppen och positiv miljö där vi alla kan utvecklas. Gryaab har en personalförening som anordnar många uppskattade trivselaktiviteter under året. Vi anser att jämställdhet och mångfald i personalstyrkan är en viktig faktor för att nå bra resultat och utveckla verksamhetens innehåll och kvalitet.
I den här rekryteringen kommer vi att använda oss utav arbetspsykologiska tester.