OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Intraservice är Göteborgs Stads interna serviceorganisation. Vår uppgift är att bidra till att göra det enklare att arbeta i Göteborgs Stads olika verksamheter. Vi är inne på en spännande resa med nya uppdrag och ansvarsområden, vilket gör att vi behöver fler kompetenta och engagerade kollegor. Idag är vi drygt 700 anställda.
Läs mer om oss på http://www.goteborg.se/intraservice
ARBETSUPPGIFTER
Vi är Göteborg. Brinner du för att förbättra och matcha befintliga telefonifunktioner med kundernas behov? Bra, då behöver vi dig!
Du kommer tillhöra Intraservice förvaltningsteam för Telefoni och stödsystem. Tjänsten telefoni och stödsystem möjliggör några av Göteborgs stads viktigaste servicekanaler i form av kundtjänster och övrig telefoni. Tjänsten är därmed en förutsättning för en bra service till boende, besökare, företagare och stadens medarbetare. vi behöver hela tiden utveckla och förbättra tjänsten.
Tillsammans med övriga medlemmar i förvaltningsteamet för telefoni kommer du att ansvara för Göteborgs stads telefonisystem så som växelsystem, Contact center, katalogfunktion samt våra avtal med teleoperatörerna. Göteborgs stads telefonisystem hanterar årligen ca 19 000 000 transaktioner och via Contact center hanteras 1 900 000 samtal in till Staden.
Som del i förvaltningsteamet för Intraservice telefonitjänster kommer du att arbeta med att upprätthålla och vidareutveckla telefonitjänsterna. Arbetet handlar om att fortlöpande följa kundens behov och krav och matcha dessa genom att underhålla befintliga funktioner eller implementera nya funktioner. Du kommer agera andra linjens support i frågor gällande telefonitjänsterna.
Förvaltningsarbetet sker i nära samverkan med interna samarbetspartners, underleverantörer och användarrepresentanter.
Göteborgs stad är just nu inne i ett intensivt spännande utvecklingsarbete inom telefoniområdet där det bland annat kommer utvecklas ytterligare tjänster i form av kompletterande service- och kundtjänstsystem. Det innebär därmed att du under närmsta åren även kommer att ingå i projekt som syftar till att utveckla eller anskaffa nya lösningar.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer likvärdigt. För att lyckas i denna roll behöver du ha erfarenhet av en större IT-supportorganisation gärna med struktur enligt ITIL och vana vid att hålla utbildningar. Du behärskar praktisk statistik och dataanalys inom området och du kan på ett enkelt sätt omvandla datamängder till nytta för kunden. Det förutsätter goda kunskaper inom telefoni, kundtjänstsystem och växelsystem. Du kommer bli en viktig länk mellan tjänst/förvaltningsorganisationen och vår första linjesupport. Det är därför meriterande om du har kunskaper om telefoni- och datanät och van vid att föra kommunikation inom som med en supportorganisation. Har du dessutom erfarenhet av upphandlingar inom kommunikation/telefoni, van vid att arbeta nära leverantörer inom ICT/telefoni och av att arbeta i projektform kan detta vara rollen för dig.
Tjänsten förutsätter att du är strukturerad och upprättar därför tydliga mål och planerar aktiviteter och projekt i god tid, ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet. Du arbetar även systematiskt, organiserat, metodiskt och har en innovativ förmåga.
Du är serviceinriktad och genuint intresserad av god service och av att hjälpa andra. Vidare förstår du kraften av att bygga långsiktiga relationer och vara en länk mellan både den interna kundorganisationen och externt med slutkund.
Som person är du även ansvarsfull för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med verksamhetens bästa i fokus.
Du kommer att anställas med befattningen Systemförvaltare.
Som medarbetare på Intraservice delar du självklart stadens gemensamma förhållningssätt: vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt.
På Intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som kontinuerligt utvecklas och förändras. Vi arbetar tillitsbaserat och hos oss får du stora möjligheter till kompetensutveckling och kreativt arbete.
Vi erbjuder dig flexibel arbetstid för att du ska kunna få balans mellan arbete och privatliv. Intraservice har ett aktivt hälsoarbete och du erbjuds olika friskvårdsförmåner. Sedan flera år tillbaka arbetar vi aktivt med miljöfrågor och har ett miljöledningssystem.
Vi vill att Intraservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi vet att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
På Intraservice inför vi verksamhetsbaserat arbetssätt vilket innebär en flexibilitet där du del av din arbetstid har möjlighet att arbeta från annan plats.
Intraservice har ett aktivt hälsoarbete och du erbjuds olika friskvårdsförmåner. Sedan flera år tillbaka är vi en miljödiplomerad arbetsplats.
Vi vill att Intraservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi vet att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
Vi arbetar med löpande urval, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt,dock senast 12 juni.
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.