OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Aleris lönefunktion har de senaste åren varit under uppbyggnad. Vi arbetar i HR- och lönesystemen HR+8 och Medvind och söker dig som vill fortsätta arbetet som systemförvaltare inom HR+8. I din roll arbetar du brett och självständigt, men självklart i samarbete med din kollega som är systemförvaltare för Medvind och de övriga i löneteamet.
Din nya roll
Som systemförvaltare har du ansvar för att förvalta och utveckla HR+8. Du följer upp och utvärderar hur systemet används och arbetar med utredningar och projektledning. I din roll ingår även att utveckla, effektivisera och digitalisera löneprocesserna. Vi strävar att jobba smartare med våra system och önskar att du kan se utvecklingsmöjligheter och integrationer mellan systemen kopplat till våra processer inom både lön och HR.
Exempel på dina arbetsuppgifter:
Nyckelperson mot vårt lönesystem samt kravställare mot Visma.
Stödja och utbilda superanvändare och användare inom organisationen
Arbeta för att förenkla och tydliggöra processer i våra system men även integrationer och samordning med övriga system.
Ansvara för implementering av nya moduler som hjälper oss nå framåt i vår utveckling
Deltagande i projekt kopplat till modernisering av system
Identifiera och utveckla löneprocesserna
Du kommer ingå i ett kompetent löneteam om tio kollegor och rapportera till lönechefen. Vårt huvudkontor är beläget på Odenplan i Stockholm men i den här rollen går det bra om du utgår från annan ort.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av en liknande roll som systemförvaltare eller systemadministratör. Du har erfarenhet och goda kunskaper inom HR+8 och då du i den här rollen kommer ha mycket samverkan med ekonomi, ser vi även att du har en god förståelse för de löneekonomiska frågeställningarna. Har du erfarenhet av en operativ löneadministrativ roll ser vi det som meriterande men inget krav. Detsamma gäller om du har erfarenhet av ett storbolag.
Då vi verkar i en dynamisk miljö ser vi att du är flexibel som person men har en förmåga att ta dig an ditt eget arbete på ett strukturerat sätt. Vi ser vidare att du har en problemlösande förmåga och en drivkraft i att ta egna initiativ. Vidare har du en god kommunikationsförmåga och kan samarbeta med olika grupper.
Att jobba hos oss
På Aleris känner vi ett stort engagemang för det samhälle vi lever i och vill medverka till ett bättre, tryggare och friskare liv. De förändringar vår bransch genomgår innebär möjligheter för oss att tänka om och tänka nytt. Det gillar vi och det är något som vi tycker utmärker oss. Snabba beslut, flexibilitet och möjligheten att påverka och tänka i nya banor värderar vi högt.
Om Aleris
Aleris är ett av Skandinaviens ledande privata vårdföretag. Verksamheten omfattar sjukvård och diagnostik i Sverige, Norge och Danmark. Aleris erbjuder tjänster av hög kvalitet till den offentliga vården, till försäkringsbolag och till patienter som själva betalar för sin sjukvård.
Aleris affärsidé är att ge möjlighet till ett bättre och friskare liv och bidra till ökad samhällsnytta genom innovativa lösningar. Hög kvalitet på våra tjänster är en förutsättning för vår verksamhet.
Aleriskoncernen i Skandinavien har ca 4 000 medarbetare och omsätter 7 miljarder SEK. Aleris ägs av Triton.
Ansökan
För att säkerställa en objektiv och icke diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Parastoo Afsharian på parastoo.afsharian@wise.se. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas omgående. Varmt välkommen med din ansökan!