OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
IT-systemförvaltare
Din roll som Systemförvaltare
I din roll som systemförvaltare kommer du att bli en del av vårt team som ansvarar för effektiv
förvaltning av våra koncerngemensamma system. Du kommer att tillhöra Assemblin IT, en intern
stödfunktion i Assemblin koncernen som har verksamhet i Sverige, Norge och Finland.
IT´s uppdrag är att med servicekänsla, verksamhetsförståelse och kompetens leverera
kostnadseffektiva IT-lösningar som stödjer Assemblins affärer.
Som systemförvaltare kommer du att ha ett kostnadsansvar för aktuella system. Arbetsuppgifter
inom ansvarsområdet är:
Förvaltning av våra koncerngemensamma system för Inköp och leverantörsfakturahantering (Symbrio) samt Mobil service (Handyman)
Incidenthantering, felsökning och problemlösning
Support till verksamheten
Dokumentation
Kravställning och leveransuppföljning inom området
Fortlöpande arbete med tester, förändringar och releaseplanering
Licenshantering och avtalstolkning
Leda systemforum med systemägare och vara rådgivare i verksamheten
Delta i utvecklingsprojekt
Kostnadsfördelning- och uppföljning
Tjänsten avser heltid med placering i Göteborg. Som systemförvaltare rapporterar du till CIO/IT chef på Assemblin Sweden. Ett par resdagar per månad kan förekomma.
Din bakgrund
Vi söker dig som har eftergymnasial eller akademisk utbildning inom data- och systemvetenskap,
informationsteknik eller motsvarande med goda kunskaper inom systemförvaltning och grundläggande kunskaper inom ekonomi och ITIL.
Vi ser gärna att du har minst 5 års erfarenhet inom applikations- eller systemförvaltning. Du får
gärna ha arbetat i en projektorienterad verksamhet i en större organisation inom bygg- och
installationsbranschen.
Har du erfarenhet av teknikområdena: FTP/SFTP, XML, API, Databaser som t ex. SQL server
eller har du arbetat med; inköpssystem (Symbrio), mobila servicessystem (ex. ePocket
Handyman, Mobigo), affärssystem eller BI-verktyg ser vi det som meriterande.
Vi söker dig som är en prestigelös lagspelare som har förmågan att driva ärenden i mål.
Du är bekväm med att axla en bred roll med mycket ansvar och många kontaktytor. Som person
är du analytisk, strukturerad och noggrann. Du tar ansvar för ditt arbete och har förmågan att
samarbeta i en öppen och ansvarsfull grupp.
Goda kunskaper i svenska och engelska språket är ett krav.
Att arbeta i Assemblin
Du kommer att arbeta i ett entreprenörsdrivet företag som kännetecknas av tillväxt och högt tempo. Vårt arbete karaktäriseras av stora ambitioner, utmärkta leveranser i kombination med våra kunder och partners.
Ansökan och kontaktperson
Låter detta intressant? Välkommen att kontakta Headhunter Carl-Oscar Carlsson på tel. 0701-49 92 27 för mer information och hur du ansöker.
Vi har redan valt samarbetspartner för den här rekryteringen och undanber oss därför samtal från andra rekryteringsbolag.
Om Assemblin-koncernen
Assemblin är en komplett installations- och servicepartner med verksamhet i Sverige, Norge och
Finland. Vi utformar, installerar och underhåller tekniska system för luft, vatten och energi. Vår
vision är att skapa smarta och hållbara installationer som får byggnader att fungera och
människor att trivas. Genom nära och lokala samarbeten och en stark organisation i ryggen gör
vi det möjligt.
Vi har en omsättning på ca 10 miljarder kronor och 6 000 engagerade medarbetare på drygt 100 orter i Norden.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ann-Charlotte Södergren
Per Nordén
+46 10 475 13 69
Pontus Liberg
0104751720
Pontus Liberg
Olof Nyman
0104753326
Markus Jonsson
0104753360
Ann-Charlotte Södergren
010-475 10 14
Jonas Milsten
010 475 2164
Leif Olofsson
0104751775
Robert Rosengren
+46 70 514 23 97