Systemförvaltare till Bjuvs kommun

Arbetsbeskrivning

Du har säkert fått frågan "Vad jobbar du med?". I Bjuvs kommun ställer vi istället frågan "Vad jobbar du för?"

Vi arbetar för utveckling, hållbarhet, jämlikhet och framtiden för att tillsammans forma ett helt samhälle.

Vad jobbar du för?



ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi dig som vill vara med på en spännande utvecklingsresa där stort fokus ligger på utveckling av en del av våra system i Bjuvs kommun. Vi söker därför en driven och nyfiken medarbetare till oss på HR avdelningen.
Som systemförvaltare inom Bjuvs kommun kommer du ansvara för utvecklingen av ett flertal system som stödjer kommunstyrelseförvaltningens olika processer. Fokus är att säkerställa en hög kvalitet samt att systemen tillgodoser verksamheternas behov.
Bjuvs kommun ser också att du vill mer än så!
Du drivs av och har modet att vilja modernisera, effektivisera samt utveckla redan befintliga processer och systemlösningar. Du är nyfiken och vill sätta dig in i systemens alla delar, förstå detaljer, helhet, integrationer, samband och konsekvenser.
Du medverkar till, och driver utveckling av systemförvaltningsrutiner och kravställning på våra leverantörer. Att genomföra löpande systemunderhåll i nära samarbete med IT och leverantörer, är en del av rollen. Du kommer ha daglig kontakt med HR och lön men även samarbeta med andra funktioner såsom Ekonomi, IT och verksamheter i övrigt.
Du kommer omvärldsbevaka, delta i nätverk och sammankomster inom systemförvaltarområdet, samt vara delaktig i projekt kopplat till systemen.
Att självständigt driva förbättringsarbete samt utveckling av automatisering och digitalisering är en naturlig del i arbetet. Att kunna dokumentera ditt arbete och kommunicera lösningar samt förbättringsförslag till verksamheterna är en självklarhet.
Som systemförvaltare tillhör du vårt HR-team i Bjuvs kommun, bestående av en HR-chef, två HR-partners samt en HR-koordinator. Utöver HR-teamet kommer du även arbeta nära andra avdelningar inom kommunstyrelsens förvaltning såsom: Ekonomi, IT, Kansli, Samhällsbyggnad samt Kommunikation.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med högskoleutbildning eller annan relevant utbildning i kombination med flera års erfarenhet inom systemförvaltning. Du behöver ha erfarenhet av Qlicksense, Stratsys samt Visma/Personec P i systemförvaltning eller arbetat som konsult i införandet av Personec P. För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha kunskap och erfarenhet av arbete med tester och versionsuppdateringar. Det är även meriterande om du har erfarenhet av integrationer, API och automatisering. Vidare ser vi att du har god kompetens om anställnings- och löneprocessen.
Som person letar vi efter dig som är stabil i din yrkesroll och bra på att samarbeta i team. Du är duktig på att föra dialog med stort användarfokus för att förstå behov som kan omvandlas till arbetssätt i systemen. Vi ser även att du har en god förmåga att föra dialog med systemleverantörerna för att tillsammans hitta lösningar. Du har förmågan att arbeta utifrån ett helhets- och kvalitetsperspektiv samt kan prioritera och arbeta självständigt.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Varmt välkommen med din ansökan!



ÖVRIGT
Bjuvs kommun är en del av Familjen Helsingborg. Familjen Helsingborg är människor som möts, platser som stimulerar och sammanhang som utvecklar. Här växer både människor och företag.
Känslan skapar Familjen Helsingborg.
Vi är: Bjuv, Båstad, Helsingborg, Höganäs, Klippan, Landskrona, Perstorp, Svalöv, Åstorp, Ängelholm och Örkelljunga.
familjenhelsingborg.se
Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bjuvs kommun, HR-avdelningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 juni 2024
  • Ansök senast: 12 juli 2024

Liknande jobb


6 november 2024

6 november 2024

6 november 2024

6 november 2024