OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en driven och serviceinriktad ”Systemansvarig” som under något år arbetat framgångsrikt med butiksdrift eller liknade?
Är du en engagerad och strukturerad person med en pedagogisk approach, som vill vara med och skapa den bästa kund- och köpupplevelsen för Brothers kunder?
I så fall har du chans att bli en viktig del av Brothers och vår resa framåt!
Som Systemansvarig på Brothers arbetar du primärt som bollplank och support till våra butiker. Du kommer tillsammans med IT-chef och leverantörer att ansvara för att IT-infrastrukturen vad gäller kassasystem, skannersystem och kortterminalerna ute i butikerna.
Du agerar som huvudkontakt gentemot leverantörer som tillhandahåller tjänster och produkter för butikernas IT-infrastruktur. Din kontakt med supportorganisationen vad gäller felanmälningar kopplade till IT-infrastrukturen i butikerna är A-O. Du kommer också utbilda regioncheferna i IT-infrastrukturen, nya funktionaliteter och tjänster/produkter som ska rullas ut.
För att du ska trivas på IT- avdelningen och i rollen behöver du känna trygghet i att agera som en ”spindel i nätet”.
Du har ett stort intresse för kund- och den bästa köpupplevelsen för Brothers kunder.
Struktur, ordning och reda samt en pedagogisk approach är några egenskaper som kännetecknar dig.
Du trivs där det är ett högt tempo och har lätt att samarbeta med både kollegor och samarbetspartners för att nå gemensamma mål.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på huvudkontoret i nya härliga lokaler i centrala Stockholm.
Arbetsbeskrivning:
- Fungera som support mot verksamheten och sourcingleverantörer (3-linjen)
- Jobba med superusers kring stöd i organisationen
- Följa upp och säkerställa dagliga flöden (produktion)
- Säkerställa information och koordinera arbetsflöden
- Styra och följa upp förvaltnings och utvecklingsinitiativ (krav, test och leverans)
- Agera lösningsarkitekt kring lösning inom ansvarsområde
- Följa upp leveranser utifrån SLA mot leverantörer (operativa samverkansmöten)
- Säkra dokumentation (kravställa mot leverantör eller ta fram själv)
- Hantera incidenter
- Omvärldsbevaka kring sitt ansvarsområde och komma med utvecklingsinitiativ
Din profil:
- Vi ser gärna att du ett stort tekniskt intresse och har erfarenhet från kassasystem, Office 365, och tidigare testat nya funktionaliteter och uppdateringar kopplade till tjänster och produkter ute i butiker. Det kan handla om kortterminaler, skannersystem och/eller logistiksystem.
- Troligen har du förståelse och erfarenhet från arbete i en retailorganisation (butik, huvudkontor eller serviceleverantör).
- Du är van att agera i en snabbföränderlig miljö och är kvick i beslut och handling.
- Du har mycket god pedagogisk förmåga och van att hantera flera situationer parallellt. En nyckel för att lyckas i rollen är att du som person är lyhörd, serviceinriktad och har god samarbetsförmåga.
- Meriterande är om du har erfarenhet av, SharePoint samt fakta PoS.
Vi värdesätter mångfald och välkomnar alla, vi behandlar var och en som unika individer. Vi är engagerade, ger allt på jobbet och värdesätter att ha balans i livet.
Vid frågor om rollen är du välkommen att kontakta Hanna som är ansvarig rekryterare på: hanna.andersson@happyboss.se
Om Brothers:
Brothers är en svensk herrmodekedja med 40 butiker i Sverige. Tillsammans är vi närmare 300 medarbetare som alla har drivet och ambitionen att erbjuda mode i kombination med enastående service, oavsett tjänst eller ort.
Med 30 års erfarenhet på den svenska marknaden hjälper vi på Brothers våra kunder att vara sitt absolut bästa jag, varje dag oavsett tillfälle. Vi tror på jämställdhet, på tolerans, på att mångfald berikar och på vikten av att agera på ett hållbart sätt.